Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2006-09-04

Reklamacje uznane przez podatnika

Podstawę opodatkowania podatkiem od towarów i usług stanowi obrót. Na podstawie art. 15 ust. 1 ustawy z 8 stycznia 1993 r. o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym (Dz.U. Nr 11, poz. 50 ze zm.) obrotem - z zastrzeżeniem art. 16 i 17 ustawy - jest kwota należna uzyskana z tytułu sprzedaży, zmniejszona o kwotę należnego podatku. Osoba, która obligatoryjnie lub dobrowolnie uzyska status podatnika podatku od towarów i usług, jest zobowiązana do zaewidencjonowania w rejestrze VAT oraz wykazania w deklaracji podatkowej całego uzyskanego obrotu osiągniętego w związku z wykonywaniem czynności opodatkowanych oraz zwolnionych od VAT.
Innymi słowy, podatnik zobowiązany na podstawie art. 10 ust. 1 ustawy do składania deklaracji podatkowych oraz zgodnie z art. 27 ust. 4 tego aktu prawnego do prowadzenia ewidencji na potrzeby podatku od towarów i usług musi ujmować w rozliczeniu obroty będące wynikiem wszystkich prowadzonych przez niego rodzajów działalności, nawet jeśli część z nich jest objęta zwolnieniem przedmiotowym od VAT.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00