Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2007-01-30

Zasady i tryb postępowania przy rozliczaniu składek i wypłaconych zasiłków - zmiany w rozporządzeniu

W Dzienniku Ustaw Nr 120, poz. 1281 z 17 października 2001 r. opublikowano rozporządzenie Rady Ministrów z 25 września 2001 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad i trybu postępowania w sprawach rozliczania składek, wypłaconych zasiłków z ubezpieczeń chorobowego i wypadkowego, zasiłków rodzinnych, pielęgnacyjnych i wychowawczych oraz kolejności zaliczania wpłat składek na poszczególne fundusze1. Zmiany weszły w życie od 1 listopada 2001 r.

ODEJŚCIE OD PRZEKAZYWANIA SKŁADEK NA PFRON PRZEZ ZUS
Skreślono przepis stanowiący, iż „w odrębnej deklaracji rozliczeniowej płatnik składek rozlicza wpłaty należności Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych” - jest to skutkiem definitywnego odejścia ustawodawcy od koncepcji przekazywania składek na PFRON poprzez ZUS.
OBOWIĄZEK PRZECHOWYWANIA DOKUMENTÓW PRZEZ 5 LAT
Utrzymano w mocy obowiązek przechowywania przez płatników dokumentów ubezpieczeniowych przez 5 lat, z tym że wcześniej obowiązek ten dotyczył deklaracji rozliczeniowych i imiennych raportów miesięcznych oraz deklaracji rozliczeniowych korygujących i imiennych raportów miesięcznych korygujących, a od wejścia noweli w życie dotyczy zgłoszeń:
a) płatnika składek, deklaracji rozliczeniowych i imiennych raportów miesięcznych oraz dokumentów zmieniających lub korygujących te dokumenty - w formie dokumentu pisemnego lub elektronicznego,
b) do ubezpieczeń społecznych oraz kopii dokumentów zmieniających lub korygujących te dokumenty - w formie dokumentu pisemnego.
USUNIĘCIE PRZEPISÓW UREGULOWANYCH W USTAWIE
Z powodu tematycznego „zazębiania” się regulacji zawartych w rozporządzeniu z postanowieniami ustawy z 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (Dz.U. Nr 137, poz. 887 ze zm.) usunięto § 3 ust. 9-11 rozporządzenia, stanowiący, że:
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00