Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2021-05-26

Resort pracy: termin na wydanie poprzedniej postaci akt nie ulega wydłużeniu

Przepisy dotyczące elektronizacji dokumentacji pracowniczej dają na to pracodawcy 30 dni od przekazania informacji o możliwości odbioru. Za opóźnienie nie grożą jednak sankcje

Proces elektronizacji dokumentacji pracowniczej, jaki wdrożono od 1 stycznia 2019 r., nadal w praktyce budzi wiele wątpliwości. Duża ich część dotyczy zasad informowania pracowników o dokonywanych zmianach i odbierania przez nich poprzedniej postaci dokumentacji pracowniczej. Opisywaliśmy już stanowisko Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii z 1 kwietnia br., w którym resort przyjął możliwość rozdzielenia obowiązku informacyjnego na dwa etapy - poinformowanie o zmianie postaci i potem oddzielnie poinformowanie o możliwości i terminie odebrania poprzedniej postaci dokumentacji pracowniczej. W praktyce pojawiło się jednak zaraz pytanie, czy 30-dniowy termin na odebranie poprzedniej postaci dokumentacji jest terminem o charakterze instrukcyjnym, który mógłby ulec wydłużeniu. Dużemu pracodawcy zatrudniającemu kilkaset lub kilka tysięcy osób trudno będzie bowiem wydać całość dokumentacji w terminie 30 dni. Sparaliżowałoby to bowiem całkowicie pracę działu kadr.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00