Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2003-07-14

Sprzedaż promocyjna a loteria promocyjna - zasady opodatkowania nagród

Czym różni się sprzedaż promocyjna od loterii promocyjnej? Jakie są różnice w opodatkowaniu nagród? Kiedy wygrane są zwolnione od podatku?

Sebastian Zagórski
prawo.autorzy@infor.pl
Jedną z często spotykanych metod zwiększania sprzedaży towarów jest organizowanie różnego rodzaju loterii bądź sprzedaży promocyjnych. To, że koszty tego typu działań ponoszone przez organizatora (sklep, dystrybutora, producenta) stanowią koszt uzyskania przychodów, nie budzi wątpliwości, gdyż ponoszone są one w celu zwiększenia sprzedaży. Jednak zasady opodatkowania uczestników nie są już takie proste.
Ogólne zasady opodatkowania nagród
Dochody uzyskiwane przez osoby fizyczne można podzielić na dwie grupy - opodatkowane na zasadach ogólnych oraz opodatkowane w sposób zryczałtowany. Artykuł 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o p.d.o.f. stanowi, że dochodów (przychodów) uzyskanych na terytorium Polski z tytułu wygranych w konkursach, grach i zakładach wzajemnych lub nagród związanych ze sprzedażą premiową (z zastrzeżeniem art. 21 ust. 1 pkt 6, 6a i 68) nie łączy się z dochodami (przychodami) z innych źródeł i pobiera się od nich podatek w formie ryczałtu. Stawka podatku wynosi 10 proc. wygranej lub nagrody.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00