Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 29 kwietnia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT2-3.4011.107.2024.2.IR

Zwolnienie dochodu uzyskanego z tytułu realizacji umowy na rzecz Sił Zbrojnych USA jako podwykonawca.

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowny Panie,

stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

2 lutego 2024 r. wpłynął Pana wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku dochodowego od osób fizycznych. Uzupełnił go Pan – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 2 kwietnia 2024 r. (data wpływu 4 kwietnia 2024 r.). Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Wnioskodawca posiada obywatelstwo ukraińskie i w roku 2024 r. będzie przebywał stałe na terytorium RP wraz ze swoją rodziną posiadając zezwolenie na pobyt czasowy. Od 1 grudnia 2022 r. prowadzi wyłącznie na terytorium RP zarejestrowaną jednoosobową działalność gospodarczą. Od 1 stycznia 2024 r. zmienił profil swojej działalności, której głównym przedmiotem jest PKD 74.30.Z – Działalność związana z tłumaczeniami. Wnioskodawca w 2024 r. wybrał także ogólne zasady opodatkowania podatkiem dochodowym i będzie obliczał podatek od dochodu według skali podatkowej (w 2023 r. opłacał podatek z działalności gospodarczej tzw. ryczałtem ewidencjonowanym). Wnioskodawca będzie posiadał w 2024 r. nieograniczony obowiązek podatkowy w Polsce zgodnie z art. 3 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Wnioskodawca zaprowadził w 2024 r. podatkową księgę przychodów i rozchodów.

Wnioskodawca prowadzi również działalność gospodarczą w zakresie PKD 73.12.C – Pośrednictwo w sprzedaży miejsca na cele reklamowe w mediach elektronicznych (Internet), PKD 73.11.Z – Działalność agencji reklamowych, PKD 63.12.Z – Działalność portali internetowych, PKD 63.11.Z – Przetwarzanie danych – zarządzanie stronami internetowymi (hosting) i podobna działalność.

Dnia 9 stycznia 2024 r. Wnioskodawca w ramach prowadzonej działalności gospodarczej zawarł umowę B2B z … – amerykańską spółką prawa handlowego z siedzibą w …, z głównym biurem pod adresem … (zwaną dalej: „…”), która jest wykonawcą kontraktu realizowanego na potrzeby Wojsk Stanów Zjednoczonych Ameryki. Przedmiotowa umowa zawarta została na czas oznaczony do 5 stycznia 2025 r. Z umowy wynika, że finansowana jest ona przez Rząd Stanów Zjednoczonych Ameryki.

Przedmiotem ww. umowy jest świadczenie przez Wnioskodawcę usług tłumaczeń ustnych, pisemnych i transkrypcji w języku angielskim lub/i ukraińskim. Główne miejsce świadczenia usług to Baza Wojskowa w m. …, w której stacjonują żołnierze Wojsk Stanów Zjednoczonych Ameryki. Zgodnie z umową wynagrodzenie z tytułu jej realizacji będzie płatne na podstawie faktury wystawionej pierwszego dnia miesiąca, po miesiącu, w którym świadczone były usługi. Zgodnie z pismem wystawionym przez … 12 stycznia 2024 r. Wnioskodawca świadczy profesjonalne usługi tłumaczeń jako … w Polsce, a … realizuje przedmiotową umowę w ramach kontraktu z … zarządzanym przez US Army … Wnioskodawca świadczy zatem usługi na rzecz wojsk USA, w związku z czym posiada status wykonawcy kontraktowego w rozumieniu art. 2 lit. e) Umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki o wzmocnionej współpracy obronnej, albowiem świadczy usługi tłumaczenia, jako podwykonawca na rzecz Sił zbrojnych USA stacjonujących na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.

Uzupełnienie wniosku

Wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczy roku 2024. W tym okresie Wnioskodawca będzie posiadał nieograniczony obowiązek podatkowy na terytorium Rzeczypospolitej w rozumieniu art. 3 ust. 1 i ust. 1a ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 226 ze zm.).

Umowę dotyczącą świadczenia usług tłumaczeń ustnych pisemnych i transkrypcji w języku angielskim lub/i ukraińskim będę realizował w ramach umowy o podwykonawstwo zawartej na rzecz sił zbrojnych USA w rozumieniu art. 2 lit. e) umowy z dnia 15 sierpnia 2020 r. między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki o wzmocnionej współpracy obronnej (Dz. U. z 2020 r. poz. 2153 ze zm.). Wykonawcą kontraktowym w ramach tej umowy jest Wnioskodawca.

Pytanie

Czy do dochodu uzyskanego przez Wnioskodawcę w 2024 r. z tytułu realizacji opisanej w stanie faktycznym umowy na podwykonawstwo – na mocy art. 21 ust. 1 pkt 46c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych; (dalej ustawa o PIT) będzie miało zastosowanie zwolnienie z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych?

Pana stanowisko w sprawie

Wnioskodawca uważa, że będąc wykonawcą kontraktowym w rozumieniu art. 2 lit. e) Umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki o wzmocnionej współpracy obronnej – spełnia warunki wymienione w art. 21 ust. 1 pkt 46c ustawy o PIT, ponieważ definicja wykonawcy kontraktowego zawiera w sobie nie tylko podmioty wykonujące dostawy i usługi bezpośrednio na rzecz sił zbrojnych Stanów Zjednoczonych, lecz obejmuje również podmioty, które są podwykonawcami i dalszymi podwykonawcami, które pośrednio świadczą usługi lub realizują dostawy na rzecz sił zbrojnych Stanów Zjednoczonych, a zatem na podstawie ww. umowy Wnioskodawca świadczy usługi tłumaczeń, których ostatecznym beneficjentem są siły zbrojne Stanów Zjednoczonych.

Uzasadnienie

Zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 3 ww. ustawy o PIT, źródłem przychodów jest pozarolnicza działalność gospodarcza. W myśl art. 14 ust. 1 ustawy o PIT, za przychód z działalności, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3, uważa się kwoty należne, choćby nie zostały faktycznie otrzymane, po wyłączeniu wartości zwróconych towarów, udzielonych bonifikat i skont. U podatników dokonujących sprzedaży towarów i usług opodatkowanych podatkiem od towarów i usług za przychód z tej sprzedaży uważa się przychód pomniejszony o należny podatek od towarów usług.

Od 1 stycznia 2022 r. na mocy art. 1 pkt 13 lit. a tiret 4 ustawy z dnia 29 października 2021 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2021 r. poz. 2105) wprowadzono zwolnienie od opodatkowania zawarte w art. 21 ust. 1 pkt 46c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, zgodnie z którym: wolne od podatku dochodowego są dochody uzyskane przez wykonawcę kontraktowego w rozumieniu art. 2 lit. e) Umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki o wzmocnionej współpracy obronnej, podpisanej w Warszawie dnia 15 sierpnia 2020 r. (Dz. U. poz. 2153 i 2154) mającego miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej z tytułu dostarczania towarów i usług siłom zbrojnym USA w rozumieniu art. 2 lit. a) tej Umowy lub budowy infrastruktury dla tych sił zbrojnych na podstawie umowy lub umowy o podwykonawstwo zawartych z tymi siłami zbrojnymi lub na ich rzecz.

W konsekwencji ze zwolnienia wprowadzenia Rozporządzenia, z zaniechania poboru mogą korzystać podmioty:

a)posiadające status wykonawcy kontraktowego w rozumieniu ww. Umowy o wzmocnionej współpracy obronnej,

b)mające siedzibę oraz zarząd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, oraz

c)osiągające dochody z tytułu dostarczania towarów i usług siłom zbrojnym Stanów Zjednoczonych w rozumieniu art. 2 lit. a) tej Umowy lub budowy infrastruktury dla tych sił zbrojnych:

-na podstawie umowy lub;

-umowy o podwykonawstwo zawartych z tymi siłami zbrojnymi lub na ich rzecz, a także między podwykonawcą a dalszym podwykonawcą lub między dalszymi podwykonawcami.

Na podstawie art. 33 ust. 1 i 4 Umowy o wzmocnionej współpracy obronnej, Siły zbrojne USA mogą zawierać i wykonywać umowy na nabywanie towarów i usług, łącznie z robotami budowlanymi, na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Siły zbrojne USA mogą zaopatrywać się z dowolnie wybranych źródeł. Takie zaopatrywanie będzie odbywać się zgodnie z prawami i przepisami USA. Siły zbrojne USA korzystają z usług polskich osób fizycznych i prawnych jako dostawców towarów i usług w zakresie dopuszczalnym zgodnie z prawami i przepisami USA.

Definicję „wykonawcy kontraktowego” zawiera Umowa między rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki o wzmocnionej współpracy obronnej, podpisana w Warszawie dnia 15 sierpnia 2020 r.

W myśl art. 2 lit. e) ww. Umowy dla celów niniejszej Umowy, wyrażenie „wykonawca kontraktowy” – oznacza osobę fizyczną, która nie jest członkiem sił zbrojnych ani personelu cywilnego, osobę prawną albo inny podmiot posiadający zdolność prawną, dostarczający towary lub świadczący usługi siłom zbrojnym USA na podstawie umowy lub umowy o podwykonawstwo zawartej z siłami zbrojnymi USA lub na ich rzecz.

W świetle powyższego – aby skorzystać ze zwolnienia określonego w art. 21 ust. 1 pkt 46c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych – sama umowa nie musi być zawarta bezpośrednio z siłami zbrojnymi Stanów Zjednoczonych, wystarczy że będzie zawarta na ich rzecz.

Przy zastosowaniu wykładni językowej dostawę „na rzecz” sił zbrojnych Stanów Zjednoczonych należy rozumieć jako świadczenia, które są ostatecznie na dobro (korzyść) sił zbrojnych Stanów Zjednoczonych (słownik frazeologiczny języka polskiego Stanisława Skorupki: „na czyją korzyść, na czyje dobro”), które – co wynika z art. 21 ust. 1 pkt 46c ustawy o PIT – mogą być realizowane poprzez bezpośrednią umowę z siłami zbrojnymi Stanów Zjednoczonych lub przez umowy podwykonawstwa.

W związku z powyższym stwierdzić należy, że w odniesieniu do dochodów, które Wnioskodawca uzyska w 2024 r. z tytułu realizacji umowy opisanej we wniosku, Wnioskodawca będzie mógł zastosować zwolnienie z podatku określone w art. 21 ust. 1 pkt 46c ustawy podatku dochodowym od osób fizycznych. Oznacza to, że dochody te nie będą podlegały opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych na podstawie powyższego przepisu.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawił Pan we wniosku, jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 226 ze zm.):

Opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Przepis ten wskazuje, że opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych podlegają wszelkiego rodzaju dochody uzyskane przez podatnika, z wyjątkiem tych, które zostały enumeratywnie wymienione w katalogu zwolnień przedmiotowych zawartym w tej ustawie bądź, od których zaniechano poboru podatku.

Przepis art. 10 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych zawiera katalog źródeł przychodów podlegających opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych.

Zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Źródłem przychodów jest pozarolnicza działalność gospodarcza.

W myśl art. 14 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Za przychód z działalności, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3, uważa się kwoty należne, choćby nie zostały faktycznie otrzymane, po wyłączeniu wartości zwróconych towarów, udzielonych bonifikat i skont. U podatników dokonujących sprzedaży towarów i usług opodatkowanych podatkiem od towarów i usług za przychód z tej sprzedaży uważa się przychód pomniejszony o należny podatek od towarów i usług.

Przepisem art. 1 pkt 13 lit. a ustawy z dnia 29 października 2021 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2021 r. poz. 2105) został dodany art. 21 ust. 1 pkt 46c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Zgodnie z jego brzmieniem:

Wolne od podatku dochodowego są dochody uzyskane przez wykonawcę kontraktowego w rozumieniu art. 2 lit. e Umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki o wzmocnionej współpracy obronnej, podpisanej w Warszawie dnia 15 sierpnia 2020 r. (Dz. U. poz. 2153 i 2154) mającego miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej z tytułu dostarczania towarów i usług siłom zbrojnym USA w rozumieniu art. 2 lit. a tej Umowy lub budowy infrastruktury dla tych sił zbrojnych na podstawie umowy lub umowy o podwykonawstwo zawartych z tymi siłami zbrojnymi lub na ich rzecz.

W tym miejscu wskazuję, że definicję „wykonawcy kontraktowego” i „wykonawcy kontraktowego USA” zawiera umowa między rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki o wzmocnionej współpracy obronnej, podpisana w Warszawie dnia 15 sierpnia 2020 r. (Dz. U. z 2020 r. poz. 2153 i 2154; dalej: Umowa).

W myśl art. 2 lit. a Umowy:

Dla celów niniejszej umowy, wyrażenie „siły zbrojne USA” – oznacza podmiot obejmujący członków sił zbrojnych, personelu cywilnego oraz całe mienie, sprzęt i materiały Sił Zbrojnych USA, w tym informacje oficjalne USA, znajdujące się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

W myśl art. 2 lit. e Umowy:

„Wykonawcą kontraktowym” jest osoba fizyczna, która nie jest członkiem sił zbrojnych ani personelu cywilnego, osoba prawna albo inny podmiot posiadający zdolność prawną, dostarczający towary lub świadczący usługi siłom zbrojnym USA na podstawie umowy lub umowy o podwykonawstwo zawartej z siłami zbrojnymi USA lub na ich rzecz.

Stosownie do art. 2 lit. f Umowy:

„Wykonawca kontraktowy USA” oznacza osobę fizyczną, która nie jest obywatelem Rzeczypospolitej Polskiej i nie jest osobą zamieszkałą na stałe na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub osobę prawną, która nie jest zarejestrowana na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, oraz jest obecna na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w celu dostarczania towarów i świadczenia usług siłom zbrojnym USA na podstawie umowy zawartej z siłami zbrojnymi USA lub na ich rzecz.

Wyrażenie „siły zbrojne USA” – zgodnie z art. 2 lit. a Umowy – oznacza:

podmiot obejmujący członków sił zbrojnych, personelu cywilnego oraz całe mienie, sprzęt i materiały Sił Zbrojnych USA, w tym informacje oficjalne USA, znajdujące się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

Stosownie do art. 34 ust. 2 Umowy:

Wykonawcy kontraktowi USA są zwolnieni z wszelkich podatków od osób prawnych oraz z podatku akcyzowego, które miałyby zostać naliczone wyłącznie z tytułu dostarczania towarów i usług siłom zbrojnym USA lub budowy infrastruktury dla sił zbrojnych USA. Wykonawcy kontraktowi USA są również zwolnieni z wszelkich podatków dochodowych lub podatków od zysku, które miałyby zostać naliczone przez administrację rządową lub samorządową Rzeczypospolitej Polskiej od części ich dochodu uzyskanego z umowy lub umowy o podwykonawstwo z siłami zbrojnymi USA.

W świetle cytowanych powyżej przepisów zwolnieniu mogą podlegać zatem dochody (przychody) uzyskane w wyniku zawarcia umowy bezpośrednio z siłami zbrojnymi USA stacjonującymi na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, jak również w wyniku zawarcia umowy między wybranym przez siły zbrojne USA wykonawcą a innym podmiotem (podwykonawcą), a także między podwykonawcą a dalszym podwykonawcą lub między dalszymi podwykonawcami.

Z opisu sprawy wynika, że od 1 grudnia 2022 r. prowadzi Pan wyłącznie na terytorium RP zarejestrowaną jednoosobową działalność gospodarczą. Od 1 stycznia 2024 r. zmienił Pan profil swojej działalności, której głównym przedmiotem jest PKD 74.30.Z – Działalność związana z tłumaczeniami. W 2024 r. wybrał także ogólne zasady opodatkowania podatkiem dochodowym i będzie obliczał podatek od dochodu według skali podatkowej. 9 stycznia 2024 r. W ramach prowadzonej działalności gospodarczej zawarł Pan umowę B2B z … – amerykańską spółką prawa handlowego z siedzibą w …, która jest wykonawcą kontraktu realizowanego na potrzeby Wojsk Stanów Zjednoczonych Ameryki. Przedmiotowa umowa zawarta została na czas oznaczony do 5 stycznia 2025 r. Przedmiotem ww. umowy jest świadczenie przez Pana usług tłumaczeń ustnych, pisemnych i transkrypcji w języku angielskim lub/i ukraińskim. Główne miejsce świadczenia usług to Baza Wojskowa w m. …, w której stacjonują żołnierze Wojsk Stanów Zjednoczonych Ameryki. Świadczy Pan profesjonalne usługi tłumaczeń jako … w Polsce, a … realizuje przedmiotową umowę w ramach kontraktu z … zarządzanym przez US Army … Umowę dotyczącą świadczenia usług tłumaczeń ustnych pisemnych i transkrypcji w języku angielskim lub/i ukraińskim będzie Pan realizował w ramach umowy o podwykonawstwo zawartej na rzecz sił zbrojnych USA w rozumieniu art. 2 lit. e) umowy z dnia 15 sierpnia 2020 r. między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki o wzmocnionej współpracy obronnej. Wykonawcą kontraktowym w ramach tej umowy jest Pan.

Pana wątpliwość dotyczy kwestii, czy dochód uzyskany przez Pana w 2024 r. z tytułu zawartej umowy, o której mowa we wniosku, jest zwolniony od opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 46c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Z art. 2 lit. e ww. Umowy wynika, że definicja „wykonawca kontraktowy” – oznacza osobę fizyczną, która nie jest członkiem sił zbrojnych ani personelu cywilnego, osobę prawną albo inny podmiot posiadający zdolność prawną, dostarczający towary lub świadczący usługi siłom zbrojnym USA na podstawie umowy lub umowy o podwykonawstwo zawartej z siłami zbrojnymi USA lub na ich rzecz.

Ponadto z art. 2 lit a Umowy wynika, że: „siły zbrojne USA” – oznacza podmiot obejmujący członków sił zbrojnych, personelu cywilnego oraz całe mienie, sprzęt i materiały Sił Zbrojnych USA, w tym informacje oficjalne USA, znajdujące się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

Jeżeli podatnik jest podwykonawcą wykonawcy kontraktowego, a zawarta między nimi umowa służy realizacji usług na rzecz sił zbrojnych Stanów Zjednoczonych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, to podatnik ten spełnia definicję wykonawcy kontraktowego w rozumieniu art. 2 lit. e Umowy.

Przy czym dla możliwości zastosowania zwolnienia z art. 21 ust. 1 pkt 46c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych nie ma znaczenia, czy podmiotem administrującym realizację kontraktu będą biura kontraktowe sił zbrojnych USA stacjonujące na terenie Polski, Stanów Zjednoczonych Ameryki bądź w wybranych krajach UE.

Istotna jednak dla celów tego zwolnienia jest okoliczność, gdzie znajdują się siły zbrojne USA, na rzecz których świadczone są przez Pana usługi.

Dlatego stwierdzam, że w odniesieniu do dochodów, które uzyska Pan w 2024 r. z tytułu umowy dotyczącej świadczenia usług tłumaczeń ustnych pisemnych i transkrypcji w języku angielskim lub/i ukraińskim opisanej we wniosku, znajdzie zastosowanie zwolnienie określone w art. 21 ust. 1 pkt 46c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Oznacza to, że dochody uzyskane z tego tytułu nie podlegają opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych na podstawie tego przepisu.

Reasumując – dochody uzyskiwane przez Pana w 2024 r. w ramach świadczenia wskazanych we wniosku usług na rzecz sił zbrojnych USA – z zastrzeżeniem, że usługi te będą świadczone wyłącznie na rzecz sił zbrojnych USA znajdujących się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej – z tytułu zawartej umowy podwykonawstwa podlegają zwolnieniu od podatku dochodowego od osób fizycznych na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 46c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Pana i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Pana sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem zdarzenia przyszłego i zastosuje się Pan do interpretacji.

·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Ma Pan prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego.

Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1634 ze zm.; dalej jako: „PPSA”.

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00