Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 18 kwietnia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT3.4011.180.2024.2.PS

Skutki podatkowe nieregularnego, sezonowego, okazjonalnego najmu nieruchomości – możliwość opodatkowania ryczałtem i rozliczania kwartalnego.

Interpretacja indywidualna

 – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest prawidłowe.

Zakres wniosku wspólnego o wydanie interpretacji indywidualnej

22 lutego 2024 r. wpłynął Państwa wniosek wspólny z 10 lutego 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku dochodowego od osób fizycznych. Uzupełniliście go Państwo – w odpowiedzi na wezwania – pismem z 31 marca 2024 r. (wpływ 5 kwietnia 2024 r.). Treść wniosku wspólnego jest następująca:

Zainteresowani, którzy wystąpili z wnioskiem

1)Zainteresowany będący stroną postępowania:

Pan A. A

(A 1, (...));

2)Zainteresowana niebędąca stroną postępowania:

Pani B. A

(A 1, (...))

Opis stanu faktycznego

Prawie 5 lat temu przeprowadziliście się Państwo z B do A. Ówczesne plany zakładały wyremontowanie i rozbudowę zakupionego domu, podjęcie stałej pracy na obszarze lokalnym, a następnie ściągnięcie rodziców do A.

Niecałe pół roku po Państwa wyprowadzce zaczęła się epidemia covid, przymusowy lockdawn, które wpłynęły nie tylko na ogólną sytuację w kraju, nadszarpnięty rynek pracy, ale również Państwa sytuację rodzinną. (...). Niemożliwa stała się ich przeprowadzka na wieś ze względu na częste hospitalizacje, (...).

Bardzo szybko okazało się, że zaistniała sytuacja będzie wymagała przejęcia częściowej opieki z Państwa strony, a tym samym dzielenie życia pomiędzy A a B całkowicie uniemożliwiając podjęcie stałej pracy na miejscu. Wzmożone wyżej wspomniane wyjazdy do B spowodowały, że dom przez większość czasu stał pusty, jednocześnie systematycznie generując koszty stałe związane z jego utrzymaniem (między innymi rachunki z prąd, ogrzewanie, internet, opłaty za wywóz nieczystości i śmieci, podatki, okresowe przeglądy i ubezpieczenia).

Nie widząc szansy na ustabilizowanie sytuacji zaczęliście Państwo rozważać różne opcje na przyszłość, między innymi udostępnianie domu osobom przyjezdnym, w tym celu kreując swój wizerunek w mediach społecznościowych oraz tworząc stronę internetową, w czym w znacznej mierze pomogli Państwa znajomi.

Z początkiem (...) próbnie zarejestrowaliście się Państwo na jednej z platform turystycznych i ku Państwa zaskoczeniu pojawiły się pierwsze rezerwacje, co mogło być wynikiem trwających ferii zimowych. Po pojawieniu się rezerwacji i pierwszej wpłacie (wpływ na konto bankowe) poczyniliście Państwo kroki w kierunku uregulowania formalności gminnych, a następnie podatkowych, konsultując Państwa przypadek w urzędzie skarbowym.

Nie chcecie Państwo prowadzić działalności gospodarczej, ponieważ Państwa wyżej opisana aktualna sytuacja wyklucza prowadzenie działalności w sposób stały, zorganizowany i ciągły. Planowany najem odbywałby się nieregularnie, bardziej sezonowo (okres ferii zimowych, wakacji, niektórych weekendów, itp., o ile sytuacja z rodzicami będzie na to pozwalała), okazjonalnie, w małej skali, bez zatrudniania dodatkowych osób.

Ze względu na fakt, iż dom, którego jesteście Państwo właścicielami był planowany jako dom rodzinny – przy trzech pokojach ma ograniczone możliwości „przerobowe”, a jednocześnie najem prywatny przy Państwa założeniach nie będzie spełniał przesłanek działalności gospodarczej w myśl art. 5a pkt 6 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych gdyż będzie prowadzony tylko sezonowo, okazjonalnie, w małej skali, bardzo nieregularnie i w dostosowaniu do niestabilnej sytuacji rodzinnej, czyli nie tak jak mówi powyższy przepis – w sposób zorganizowany i ciągły. Prace oraz obowiązki z tytułu najmu (między innymi sprzątanie przestrzeni zewnętrznej i wewnętrznej, wymiana pościeli, mycie okien i sanitariatów, odśnieżanie) będzie wykonywane przez Państwa osobiście, bez zatrudniania jakichkolwiek pracowników.

Zgodnie z przepisami najem dla celów podatkowych może być traktowany jak pozarolnicza działalność gospodarcza albo jako odrębne źródło przychodów (tzn. najem prywatny). Wybrany sposób rozliczania pozostaje spójny z przepisami prawa, miedzy innymi uchwałą Naczelnego Sądu Administracyjnego podjętą w składzie 7 sędziów z 24 maja 2021 r., sygn. akt II FPS 1/21, zgodnie z którą wybór kwalifikacji i sposób rozliczania przychodów z najmu ustawodawca pozostawia podatnikowi który decyduje o tym, czy „powiązać” określone składniki swojego mienia z wykonywaniem działalności gospodarczej, czy też zachować je w zarządzie majątkiem niezwiązanym z działalnością gospodarczą i oddać na przykład w najem.

Przychody z najmu byłyby opodatkowane na zasadach określonych w art. 2 ust. 1a oraz art. 6 ust. 1a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym (8,5% w przypadku przychodu do 100 000 zł, po ewentualnym przekroczeniu tej kwoty od nadwyżki ponad 100 000 zł ryczałt – 12/5%). Zaznaczacie Państwo, że zobowiązujecie się prowadzić ewidencję przychodów, a ryczałt chcielibyście rozliczać kwartalnie.

Ze względu na trudną sytuację finansową (w ciągu pięciu lat, które obejmują czas przeprowadzki – jedno z Państwa straciło pracę zdalną, a drugie musiało zawiesić działalność gospodarczą, ponieważ wysokość ponoszonych kosztów znacząco przewyższała przychody - w związku z powyższym oboje Państwo pozostajecie zarejestrowani w Powiatowym Urzędzie Pracy jako bezrobotni), rozliczanie uzyskiwanych przychodów opodatkowanych w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych w myśl art. 12 ust. 1 pkt 4 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne oraz art. 9a ust. 6 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, to w Państwa opinii i Państwa sytuacji najlepsze rozwiązanie.

Podobny sposób kwalifikacji przychodów został uwzględniony w interpretacji indywidualnej wydanej przez Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej w sprawie o sygnaturze: 0115-KDIT1.4011.307.2023.1.MK.

 Pytania

1.Czy uzyskany przychód z nieregularnego, sezonowego, okazjonalnego najmu domu możecie Państwo zaliczyć do przychodów z najmu prywatnego?

2.Czy taka forma najmu będzie stanowić Państwa źródło przychodów, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 6 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?

3.Czy taka forma najmu spełnia przesłanki działalności gospodarczej w myśl art. 5a pkt 6 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?

4.Czy uzyskany przychód możecie Państwo opodatkować zryczałtowanym podatkiem dochodowym?

5.Czy możecie Państwo przyjąć kwartalny sposób rozliczania?

Stanowisko Zainteresowanych w sprawie

Ad 1.

Państwa zdaniem, w związku z faktem, że zgodnie z przepisami prawa wybór kwalifikacji i sposób rozliczania przychodów z najmu ustawodawca pozostawia podatnikowi, osoba fizyczna nie ma obowiązku prowadzenia działalności gospodarczej, wobec powyższego uzyskany przychód możecie Państwo rozliczyć jako najem prywatny.

Ad 2.

Nieregularny, okazjonalny najem domu wypalenia przepis art. 10 ust. 1 pkt 6 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ponieważ źródłem dochodów będzie najem Państwa własności niezwiązany z prowadzeniem działalności gospodarczej.

Ad 3

Prowadzony przez Państwa najem nie spełnia przesłanek działalności gospodarczej w myśl art. 5a pkt 6 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych ponieważ będzie prowadzony w sposób nieregularny, okazjonalny, sezonowo i w małej skali, czyli nie tak jak mówi przepis – w sposób zorganizowany, stały i ciągły. Taka forma najmu nie będzie również wymagała zatrudniania pracowników.

Ad 4

Przychody z najmu mogą być opodatkowane na zasadach określonych w art. 9a ust. 6 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, art. 2a ust. 1a oraz art. 6 ust. 1a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów uzyskiwanych przez osoby fizyczne (w sytuacji, gdy przychód nie przekroczy 100 000 zł – ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wyniesie 8,5%, po przekroczeniu tej kwoty od nadwyżki ponad 100 000 zł ryczałt wyniesie 12,5%).

Ad 5

Prawo do wyboru sposobu rozliczania ustawodawca pozostawia podatnikowi umożliwiając rozliczanie miesięczne lub kwartalne. Dla Państwa przypadku uwzględniającego najem nieregularny, okazjonalny wybieracie Państwo formę rozliczania kwartalnego.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

W ustawie z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 226 ze zm.) wskazane zostały poszczególne źródła przychodów oraz sposoby opodatkowania dochodów z każdego z tych źródeł.

Według przepisów tej ustawy odrębnymi źródłami przychodów są, określone w art. 10 ust. 1:

·pozarolnicza działalność gospodarcza (wskazana w pkt 3);

·najem, podnajem, dzierżawa, poddzierżawa oraz inne umowy o podobnym charakterze, w tym również dzierżawa, poddzierżawa działów specjalnych produkcji rolnej oraz gospodarstwa rolnego lub jego składników na cele nierolnicze albo na prowadzenie działów specjalnych produkcji rolnej, z wyjątkiem składników majątku związanych z działalnością gospodarczą (wskazane w pkt 6).

Art. 5a pkt 6 ustawy zawiera definicję pojęcia działalności gospodarczej. Stosownie do treści tego przepisu, za działalność gospodarczą uważa się działalność zarobkową:

a)wytwórczą, budowlaną, handlową, usługową,

b)polegającą na poszukiwaniu, rozpoznawaniu i wydobywaniu kopalin ze złóż,

c)polegającą na wykorzystywaniu rzeczy oraz wartości niematerialnych i prawnych

prowadzoną we własnym imieniu bez względu na jej rezultat, w sposób zorganizowany i ciągły, z której uzyskane przychody nie są zaliczane do innych przychodów ze źródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-9.

Do grupy przychodów z działalności gospodarczej należą także przychody z najmu, podnajmu, dzierżawy, poddzierżawy oraz innych umów o podobnym charakterze, składników majątku związanych z działalnością gospodarczą (art. 14 ust. 2 pkt 11 tej ustawy).

Z cytowanych powyżej przepisów wynika, że najem dla celów podatkowych może być traktowany jako pozarolnicza działalność gospodarcza albo jako odrębne źródło przychodów (tzw. najem prywatny). Jeśli najem faktycznie spełnia obiektywne przesłanki uznania go za działalność gospodarczą w rozumieniu art. 5a pkt 6 ustawy lub jego przedmiotem są składniki majątku związane z prowadzeniem działalności gospodarczej to powinien zostać rozliczony na zasadach właściwych dla tej działalności, niezależnie od tego, czy podatnik dokonał jej rejestracji.

Jak wskazano, aby daną działalność uznać za działalność gospodarczą, musi ona być prowadzona we własnym imieniu i łącznie spełniać warunki:

·celu zarobkowego,

·ciągłości,

·zorganizowanego charakteru.

Działalność zarobkowa to działalność taka, która daje możliwość wygenerowania zysku i ma na celu zapewnienie określonego dochodu. Jednak nawet ewentualna strata będąca wynikiem działalności nastawionej na zysk nie pozbawia jej takiego charakteru, gdyż istotny jest tu sam zamiar osiągnięcia dochodu. Zarobkowego charakteru nie mają natomiast czynności nastawione wyłącznie na zaspokojenie własnych potrzeb osoby, która je podejmuje.

Ciągłość w wykonywaniu działalności gospodarczej oznacza względnie stały zamiar jej wykonywania. Wiąże się z planowym charakterem działań i realizacją w sposób ciągły zamierzeń ukierunkowanych na osiąganie i zwiększanie zysków. Przesłanki ciągłości nie należy rozumieć jako konieczności wykonywania działalności bez przerwy – do jej zachowania wystarczające jest, aby z całokształtu okoliczności sprawy wynikała intencja powtarzania określonego zespołu konkretnych czynności w celu osiągnięcia efektu w postaci zarobku.

Prowadzenie działalności w sposób zorganizowany oznacza działanie metodyczne, systematyczne, uporządkowane, przebiegające według planu, przy udziale specjalnie dobranych środków służących uzyskaniu dochodu. Na takie zorganizowanie w odniesieniu do najmu mogą wskazywać (chociaż nie są decydujące) zwłaszcza niektóre okoliczności – takie jak dopełnienie obowiązków formalnych w zakresie zarejestrowania przedsiębiorcy.

W tym miejscu wskazać należy też na Uchwałę Naczelnego Sądu Administracyjnego podjętą w składzie siedmiu sędziów z 24 maja 2021 r., sygn. akt II FPS 1/21, w której wskazano:

To zatem podatnik decyduje o tym czy „powiązać” określone składniki swojego mienia z wykonywaniem działalności gospodarczej, czy też zachować je w zarządzie majątkiem niezwiązanym z działalnością gospodarczą i oddać np. w najem. (...)

Przychody z najmu, podnajmu, dzierżawy, poddzierżawy oraz innych umów o podobnym charakterze są zaliczane bez ograniczeń do źródła przychodów wymienionego w art. 10 ust. 1 pkt 6 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, chyba że stanowią składnik majątkowy mienia osoby fizycznej, który został przez nią wprowadzony do majątku związanego z wykonywaniem działalności gospodarczej.

Zasadą jest zatem kwalifikowanie przychodów do źródła - najem, a wyjątkiem sytuacja, w której podatnik, z uwagi na zakwalifikowanie składników majątku do kategorii „związanych z wykonywaną działalnością gospodarczą” - do przychodów z działalności gospodarczej.

Zgodnie z postanowieniami art. 10 ust. 1 pkt 6 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Źródłem przychodów jest najem, podnajem, dzierżawa, poddzierżawa oraz inne umowy o podobnym charakterze, w tym również dzierżawa, poddzierżawa działów specjalnych produkcji rolnej oraz gospodarstwa rolnego lub jego składników na cele nierolnicze albo na prowadzenie działów specjalnych produkcji rolnej, z wyjątkiem składników majątku związanych z działalnością gospodarczą.

Stosownie do treści art. 9a ust. 6 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Dochody osiągane przez podatników ze źródła, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 6, są opodatkowane w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, na zasadach określonych w ustawie o zryczałtowanym podatku dochodowym.

W świetle art. 2 ust. 1a ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2540 ze zm.):

Osoby fizyczne osiągające przychody, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 6 ustawy o podatku dochodowym, opłacają ryczałt od przychodów ewidencjonowanych.

Zgodnie z art. 6 ust. 1a ustawy:

Opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych podlegają otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń z tytułów, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 6 ustawy o podatku dochodowym. Dla ustalenia wartości otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń z tych tytułów stosuje się przepisy art. 11 ust. 2-2b ustawy o podatku dochodowym.

W myśl art. 12 ust. 1 pkt 4 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym:

Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 8,5% przychodów do kwoty 100 000 zł oraz 12,5% przychodów od nadwyżki ponad kwotę 100 000 zł z tytułu przychodów, o których mowa w art. 6 ust. 1a.

Stosownie do treści art. 15 ust. 1 ww. ustawy:

Podatnicy oraz spółki, których wspólnicy są opodatkowani w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, są obowiązani posiadać i przechowywać dowody zakupu towarów, prowadzić wykaz środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych oraz, odrębnie za każdy rok podatkowy, ewidencję przychodów, zwaną dalej „ewidencją”, z zastrzeżeniem ust. 3.

Ustęp 3 tego artykułu stanowi:

Obowiązek prowadzenia ewidencji nie dotyczy podatników osiągających przychody, o których mowa w art. 6 ust. 1a lub 1d.

Zgodnie z art. 21 ust. 1 i 1a ww. ustawy:

Podatnicy są obowiązani za każdy miesiąc obliczać ryczałt od przychodów ewidencjonowanych i wpłacać go na rachunek urzędu skarbowego w terminie do dnia 20 następnego miesiąca, a za miesiąc grudzień - w terminie do dnia 20 stycznia następnego roku podatkowego.

Podatnicy mogą obliczać ryczałt od przychodów ewidencjonowanych i wpłacać go na rachunek urzędu skarbowego w terminie do dnia 20 następnego miesiąca po upływie kwartału, za który ryczałt ma być opłacony, a za ostatni kwartał roku podatkowego - w terminie do dnia 20 stycznia następnego roku podatkowego.

Przy czym zgodnie z art. 21 ust. 1b ww. ustawy:

Zasadę, o której mowa w ust. 1a, mogą stosować wyłącznie podatnicy rozpoczynający prowadzenie działalności, o których mowa w art. 7, oraz podatnicy, których otrzymane przychody z działalności prowadzonej samodzielnie albo przychody spółki - w roku poprzedzającym rok podatkowy - nie przekroczyły kwoty stanowiącej równowartość 200 000 euro. W limicie przychodów, o którym mowa w zdaniu pierwszym, nie uwzględnia się kwot, o które podatnik odpowiednio zmniejszył albo zwiększył przychody na podstawie art. 11 ust. 4, 5, 8 i 9 lub zmniejszył albo zwiększył podstawę obliczenia podatku na podstawie art. 26i ustawy o podatku dochodowym.

Ryczałt kwartalnie wpłacać mogą zarówno podatnicy prowadzący działalność gospodarczą, jak i inny rodzaj działalności, np. najem. To zatem oznacza, że jeżeli kwota przychodów z wynajmu prywatnych nieruchomości nie przekracza równowartości 200 000 euro, to możliwe jest opłacanie ryczałtu kwartalnie.

Dodać trzeba też, że o wyborze kwartalnego sposobu opłacania ryczałtu podatnicy informują w zeznaniu PIT-28 składanym za rok podatkowy, w którym stosowali kwartalny sposób opłacania ryczałtu.

Z opisu okoliczności faktycznych wynika, że nie chcecie Państwo prowadzić działalności gospodarczej, ponieważ Państwa aktualna sytuacja wyklucza prowadzenie działalności w sposób stały, zorganizowany i ciągły. W związku z problemami zdrowotnymi rodziców, planowany najem odbywałby się nieregularnie, bardziej sezonowo (okres ferii zimowych, wakacji, niektórych weekendów, itp., (...), okazjonalnie, w małej skali, bez zatrudniania dodatkowych osób.

Zdaniem organu taki najem domu stanowić będzie źródło przychodów, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 6 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Tym samym przychody, jakie uzyskają Państwo ze wskazanego źródła podlegać będą opodatkowaniu na zasadach określonych w art. 2 ust. 1a oraz art. 6 ust. 1a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Jeśli przychód w danym roku podatkowym nie przekroczy kwoty 100.000 zł wówczas ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wyniesie 8,5%. Natomiast po przekroczeniu tego limitu odprowadzicie Państwo od nadwyżki ponad tę kwotę ryczałt od przychodów ewidencjonowanych w wysokości 12,5% przychodów.

Ryczałt możecie Państwo rozliczać kwartalnie.

Państwa stanowisko uznać należy za prawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, które Państwo przedstawiliście i stanu prawnego, który obowiązuje w dacie zaistnienia zdarzenia.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Panów sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego. Z funkcji ochronnej będą mogli skorzystać ci z Panów, którzy zastosują się do interpretacji.

·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację przez Zainteresowanego, który jest stroną postępowania

(Zainteresowany będący stroną postępowania – art. 14r § 2 Ordynacji podatkowej) ma prawo wnieść skargę na tę interpretację indywidualną do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1634 ze zm.; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a, art. 14b § 1 i art. 14r ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00