Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 28 lipca 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-2.4012.452.2023.2.JSZ

Opodatkowanie podatkiem VAT dostawy nieruchomości niezabudowanej.

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

26 czerwca 2023 r. wpłynął Państwa wniosek z 26 czerwca 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy opodatkowania podatkiem VAT dostawy nieruchomości niezabudowanej. Uzupełnili go Państwo – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 22 lipca 2023 r. (wpływ 22 lipca 2023 r.).

Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego (doprecyzowany w uzupełnieniu wniosku)

Wnioskodawca zamierza dokonać dostawy nieruchomości niezabudowanej, na zasadach opisanych szczegółowo poniżej.

Obydwie Strony planowanej transakcji są czynnymi podatnikami podatku od towarów i usług. Strony dnia 3 marca 2021 roku zawarły warunkową umowę przedwstępną sprzedaży nieruchomości. .... Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością oświadczyła, że jest właścicielem nieruchomości położonej w miejscowości …, gmina …, powiat …, województwo …, w skład której wchodzi między innymi działka gruntu numer 1 o powierzchni 0,9287 ha, dla której Sąd Rejonowy w … prowadzi Księgę Wieczystą numer … (dalej zwana „Nieruchomością”). W dziale III księgi wieczystej prowadzonej dla Nieruchomości wpisane jest ograniczone prawo rzeczowe związane z inną nieruchomości – służebność gruntowa, polegająca na prawie przejścia i przejazdu przez działkę numer …  w celu dostępu do działki numer … zabudowaną stacją trafo na rzecz Każdoczesnego właściciela tej działki.

Przedmiotem niniejszej umowy jest niezabudowana działka o powierzchni około 0.2660 ha, która powstanie w wyniku podziału geodezyjnego działki gruntu numer 1 położonej w miejscowości …, gmina …, powiat …, województwo …, dla której Sąd Rejonowy w … prowadzi Księgę Wieczystą numer …, a granice nowo powstałej działki zostały oznaczone czerwoną linią i numerem 1 i numerem 3, na mapie wstępnego projektu stanowiącej załącznik do wniosku. Nieruchomość w obowiązującym planie zagospodarowania przestrzennego dla obszarów położonych w obrębie miasta … i wsi …, zatwierdzonym uchwałą nr … Rady Miejskiej w … z dnia 25 czerwca 2015 r., opublikowaną w Dzienniku Urzędowym Województwa …, wraz ze zmianą Uchwały nr … Rady Miejskiej w … z dnia 2 września 2021 r. opublikowaną w Dzienniku Urzędowym Województwa … – przeznaczona jest pod tereny zabudowy produkcyjno-usługowej (99%) – B.14.P/U oraz tereny zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej (1%) – A.17.MN.

Nieruchomość w rejestrze gruntów oznaczona jest jako Ba – tereny przemysłowe. Nieruchomość nie stanowi gruntu, o którym mowa w art. 37a ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach, nie leży na terenie obszaru rewitalizacji, ani na terenie specjalnej strefy ekonomicznej, o której mowa w ustawie z dnia 20 października 1994 r. o specjalnych strefach ekonomicznych. Nadto, nieruchomość nie stanowi gruntu pokrytego, w jakiejkolwiek części, śródlądowymi wodami powierzchniowymi w rozumieniu ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne oraz Nieruchomość nie stanowi przedsiębiorstwa Strony Sprzedającej w rozumieniu art. 55[1] ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny, jak również nie stanowi jego zorganizowanej części.

Strony zobowiązały się do dostawy przedmiotu umowy w stanie wolnym od jakichkolwiek ciężarów, obciążeń, roszczeń, hipotek i praw osób trzecich, m.in pod warunkiem uzyskania przez Sprzedającego własnym kosztem i staraniem najpóźniej do dnia zawarcia przyrzeczonej umowy sprzedaży indywidualnej interpretacji podatkowej wydanej przez Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej (KIS) o konieczności naliczenia bądź zwolnienia z naliczenia podatku VAT. Po spełnieniu warunków umowy – zgodnie z aktem notarialnym Kupujący oświadczył, że zapłata całkowitej ceny sprzedaży nastąpi w terminie 3 dni roboczych licząc od dnia podpisania przyrzeczonej umowy sprzedaży, przelewem na rachunek bankowy Sprzedającego wskazany w przyrzeczonej umowie sprzedaży. W przypadku doliczenia do ceny sprzedaży podatku VAT, Sprzedający do dnia zawarcia umowy przyrzeczonej jest zobowiązany przedłożyć zaświadczenie potwierdzające status Sprzedającego jako czynnego podatnika podatku VAT, interpretację podatkową wydaną przez Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej o konieczności naliczenia podatku VAT oraz wystawi fakturę VAT.

Ponadto na zadane w wezwaniu pytania udzielono odpowiednio następujących odpowiedzi:

1.„Czy w stosunku do działki nr 1, z której w wyniku podziału powstanie działka będąca przedmiotem sprzedaży, przysługiwało Państwu prawo do odliczenia podatku naliczonego?”

Odpowiedź: Tak, pierwotna transakcja zakupu działki objętej wnioskiem, objęta była opodatkowaniem VAT, w związku z czym Spółce przysługiwało prawo odliczenia podatku naliczonego.

2.„Czy działka nr 1, z której w wyniku podziału powstanie działka będąca przedmiotem sprzedaży,była/jest wykorzystywana przez Państwa wyłącznie do czynności zwolnionych od podatku VAT?”

Odpowiedź: Nie, działka jest wykorzystywana do wykonywania czynności opodatkowanych.

3.„Czy dla działki nr 1, została wydana decyzja o warunkach zabudowy? Jeżeli tak, to proszę wskazać czy podział działki nr 1 spowoduje wygaśnięcie, uchylenie lub unieważnienie ww. decyzji?”

Odpowiedź: Nie, tak jak wskazano w opisie stanu faktycznego miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, w związku z czym w takich przypadkach decyzji o warunkach zabudowy nie wydaje się.

4.„Czy dla działki, będącej przedmiotem planowanej sprzedaży, która powstanie w wyniku podziału działku nr 1, została/zostanie wydana decyzja o warunkach zabudowy?”

Odpowiedź: Jak wyżej, w związku z obowiązywaniem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, decyzji o warunkach zabudowy nie wydaje się.

Pytanie (ostatecznie sformułowane w uzupełnieniu wniosku)

Czy dostawa niezabudowanej nieruchomości, zgodnie z opisanym zdarzeniem przyszłym stanowić będzie dostawę opodatkowaną podatkiem VAT?

Państwa stanowisko w sprawie (ostatecznie sformułowane w uzupełnieniu wniosku)

W opinii Wnioskodawcy, planowana dostawa nieruchomości niezabudowanej stanowić będzie dostawę opodatkowaną podatkiem od towarów i usług (dalej VAT). W pierwszej kolejności należy wskazać, iż obie strony transakcji będą czynnymi podatnikami podatku VAT. Po drugie, w opinii Wnioskodawcy nie zachodzą w opisanym zdarzeniu przesłanki, wpływające na zwolnienia dostawy nieruchomości z opodatkowania tj. w szczególności wskazane w art. 43 ust. 1 pkt 9 Ustawy VAT zwolnienie dot. terenów niezabudowanych innych niż tereny budowlane.

Nieruchomość w obowiązującym planie zagospodarowania przestrzennego dla obszarów położonych w obrębie miasta … i wsi …, zatwierdzonym uchwałą nr … Rady Miejskiej w … z dnia 25 czerwca 2015 r., opublikowaną w Dzienniku Urzędowym Województwa …, wraz ze zmianą Uchwały … Rady Miejskiej w … z dnia 2 września 2021 r. opublikowaną w Dzienniku Urzędowym Województwa … – przeznaczona jest pod tereny zabudowy produkcyjno-usługowej (99%) – B.14.P/U oraz tereny zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej (1%) – A.17.MN. W związku z czym z zapisów miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wprost wynika, iż działka będąca przedmiotem transakcji ma charakter budowlany, w związku z czym przeznaczona jest pod zabudowę. Dlatego też Wnioskodawca stoi na stanowisku, iż dostawa nieruchomości niezabudowanej, opisana w zdarzeniu przyszłym, powinna być opodatkowana podatkiem VAT.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z przepisem art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 931 ze zm.), zwanej dalej „ustawą”:

Opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

W myśl art. 2 pkt 6 ustawy:

Ilekroć w dalszych przepisach jest mowa o towarach – rozumie się przez to rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

Na mocy art. 7 ust. 1 ustawy:

Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…).

Natomiast stosownie do art. 8 ust. 1 ustawy:

Przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 (…).

Nie każda czynność stanowiąca dostawę towarów, w rozumieniu art. 7 ustawy, bądź świadczenie usług zdefiniowane w art. 8 ustawy podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, ponieważ aby dana czynność podlegała opodatkowaniu tym podatkiem, musi być wykonana przez podmiot, który w związku z jej wykonaniem jest podatnikiem podatku od towarów i usług.

Pojęcia „podatnik” i „działalność gospodarcza”, na potrzeby podatku od towarów i usług, zostały określone w art. 15 ust. 1 i ust. 2 ustawy.

Według zapisu art. 15 ust. 1 ustawy:

Podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Zgodnie z art. 15 ust. 2 ustawy:

Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Analizując powyższe przepisy należy stwierdzić, że dostawa towarów podlegać będzie opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług wyłącznie wówczas, gdy dokonywana będzie przez podmiot mający status podatnika, a dodatkowo działającego w takim charakterze w odniesieniu do danej transakcji. Istotnym dla określenia, że w odniesieniu do konkretnej dostawy, mamy do czynienia z podatnikiem podatku VAT jest stwierdzenie, że prowadzi on działalność gospodarczą w rozumieniu przepisów ustawy.

Z opisu sprawy wynika, że zamierzają Państwo dokonać dostawy nieruchomości niezabudowanej. Obydwie Strony planowanej transakcji są czynnymi podatnikami podatku od towarów i usług. Strony dnia 3 marca 2021 r. zawarły warunkową umowę przedwstępną sprzedaży nieruchomości. Przedmiotem umowy jest niezabudowana działka o powierzchni około 0.2660 ha, która powstanie w wyniku podziału geodezyjnego działki gruntu nr 1, której jesteście Państwo właścicielem.

Mając na uwadze powołane wyżej regulacje prawne należy stwierdzić, że planowana sprzedaż działki powstałej w wyniku podziału geodezyjnego działki nr 1 będzie dostawą dokonywaną w ramach działalności gospodarczej, o której mowa w art. 15 ust. 2 ustawy, przez podatnika podatku od towarów i usług w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy. W konsekwencji powyższego, sprzedaż przez Państwa działki powstałej w wyniku podziału geodezyjnego działki nr 1 będzie stanowić dostawę towarów, o której mowa w art. 7 ust. 1 ustawy, podlegającą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy.

Podkreślić należy, że dokonywana czynność, która podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług może albo być opodatkowana właściwą stawką podatku, albo może korzystać ze zwolnienia od tego podatku.

Zakres i zasady zwolnienia od podatku od towarów i usług dostawy towarów lub świadczenia usług zostały określone m.in. w art. 43 ustawy.

W myśl art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy:

Zwalnia się od podatku dostawę terenów niezabudowanych innych niż tereny budowlane.

Przez tereny budowlane – w świetle art. 2 pkt 33 ustawy – rozumie się:

Grunty przeznaczone pod zabudowę zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, a w przypadku braku takiego planu – zgodnie z decyzją o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, o których mowa w przepisach o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.

Opodatkowane są zatem dostawy, których przedmiotem są nieruchomości gruntowe niezabudowane, będące terenami budowlanymi w rozumieniu ww. art. 2 pkt 33 ustawy, pozostałe natomiast dostawy gruntów niezabudowanych, innych niż tereny budowlane – są zwolnione od podatku.

Według art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 977):

Kształtowanie i prowadzenie polityki przestrzennej na terenie gminy, w tym uchwalenie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, z wyjątkiem morskich wód wewnętrznych, morza terytorialnego i wyłącznej strefy ekonomicznej oraz terenów zamkniętych, należy do zadań własnych gminy.

Jak stanowi art. 4 ust. 1 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym:

Ustalenie przeznaczenia terenu, rozmieszczenie inwestycji celu publicznego oraz określenie sposobów zagospodarowania i warunków zabudowy terenu następuje w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego.

Na podstawie art. 4 ust. 2 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym:

W przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego określenie sposobów zagospodarowania i warunków zabudowy terenu następuje w drodze decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, przy czym:

1)lokalizację inwestycji celu publicznego ustala się w drodze decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego;

2)sposób zagospodarowania terenu i warunki zabudowy dla innych inwestycji ustala się w drodze decyzji o warunkach zabudowy.

O przeznaczeniu nieruchomości stanowią zatem akty prawa miejscowego. Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego – jako źródło prawa miejscowego, a w przypadku jego braku decyzja o warunkach zabudowy – jako akt indywidualny prawa administracyjnego.

W tym miejscu warto wyjaśnić, że stosownie do treści wyroku Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej z dnia 28 marca 1996 r. w sprawie C-468/93 Gemeente Emmen – „teren budowlany” oznacza każdy nieuzbrojony lub uzbrojony teren uznany przez państwa członkowskie za teren z przeznaczeniem pod zabudowę.

W konsekwencji, generalnie opodatkowane podatkiem VAT są dostawy, których przedmiotem są nieruchomości gruntowe zabudowane i niezabudowane, przy czym w przypadku tych ostatnich opodatkowane są wyłącznie te, których przedmiotem są tereny budowlane, czyli tereny przeznaczone pod zabudowę zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, a w przypadku braku takiego planu – zgodnie z decyzją o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, o których mowa w przepisach o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. Pozostałe natomiast dostawy gruntów niezabudowanych, dla których nie obowiązuje plan zagospodarowania przestrzennego oraz nie wydano decyzji o warunkach zabudowy – są zwolnione od podatku VAT. Ustawa o podatku od towarów i usług w kontekście zastosowania właściwej stawki podatku VAT przy sprzedaży gruntu nakazuje oceniać przeznaczenie tego gruntu wyłącznie na podstawie istniejącego planu zagospodarowania przestrzennego oraz wydanych decyzji o warunkach zabudowy.

Z okoliczności sprawy wynika, że działka, z której w wyniku podziału powstanie działka będąca przedmiotem sprzedaży, w obowiązującym planie zagospodarowania przestrzennego przeznaczona jest pod tereny zabudowy produkcyjno-usługowej (99%) – B.14.P/U oraz tereny zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej (1%) – A.17.MN.

W świetle powyższych okoliczności należy wskazać, że działka, będąca przedmiotem sprzedaży, będzie spełniać definicję terenów budowlanych w rozumieniu art. 2 pkt 33 ustawy. Zatem należy stwierdzić, że w analizowanej sprawie nie znajdzie zastosowania zwolnienie od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy.

Z uwagi na fakt, że w przedmiotowej sprawie nie zaistniały przesłanki umożliwiające zastosowanie zwolnienia z art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy, należy rozpatrzyć warunki do zastosowania zwolnienia dla dostawy nieruchomości wynikające z przepisu art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy.

Według art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy:

Zwalnia się od podatku dostawę towarów wykorzystywanych wyłącznie na cele działalności zwolnionej od podatku, jeżeli z tytułu nabycia, importu lub wytworzenia tych towarów nie przysługiwało dokonującemu ich dostawy prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Zwolnienie od podatku określone w art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy, dotyczy wszystkich towarów – zarówno nieruchomości, jak i ruchomości – przy nabyciu (imporcie lub wytworzeniu) których nie przysługiwało podatnikowi prawo do odliczenia podatku VAT i wykorzystywanych – niezależnie od okresu ich używania przez podatnika – wyłącznie na cele działalności zwolnionej od podatku VAT.

W celu zastosowania zwolnienia od podatku, o którym mowa w art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy, dla dostawy towarów, spełnione muszą być łącznie dwa warunki wskazane w tym przepisie, tj.:

  • towary od momentu ich nabycia do momentu ich zbycia muszą służyć wyłącznie działalności zwolnionej, w żadnym momencie ich posiadania nie można zmienić ich przeznaczenia oraz sposobu wykorzystywania,
  • przy nabyciu (imporcie, wytworzeniu) tych towarów nie przysługiwało dokonującemu ich dostawy prawo do obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Niespełnienie jednego z powyższych warunków daje podstawę do wyłączenia dostawy towarów ze zwolnienia od podatku VAT przewidzianego w ww. art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy.

Jak wynika z opisu sprawy, pierwotna transakcja zakupu działki, objęta była opodatkowaniem VAT, w związku z czym przysługiwało Państwu prawo odliczenia podatku naliczonego, a ponadto działka jest wykorzystywana do wykonywania czynności opodatkowanych.

Mając zatem na uwadze okoliczności sprawy stwierdzić należy, że planowana przez Państwa dostawa działki powstałej w wyniku podziału geodezyjnego działki nr 1 nie będzie korzystała także ze zwolnienia od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy, z uwagi na fakt, iż nie zostały spełnione warunki, o których mowa w tym przepisie.

W związku z powyższym planowana przez Państwa dostawa działki powstałej w wyniku podziału geodezyjnego działki nr 1 będzie opodatkowana podatkiem VAT według właściwej stawki podatku od towarów i usług.

Tym samym Państwa stanowisko należało uznać za prawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.

·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 259 ze zm.; dalej jako „PPSA”.

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA) :

·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres : Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP : /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00