Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 23 czerwca 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT1.4011.392.2021.10.MST

Możliwość zastosowania 8,5% stawki zryczałtowanego podatku dochodowego od przychodów ewidencjonowanych dla usług sklasyfikowanych wg PKWiU 81.10.10.0, PKWiU 82.11.10.0, PKWiU 82.99.19.0.

Interpretacja indywidualna po wyroku sądu

 – stanowisko w części nieprawidłowe i w części prawidłowe

Szanowna Pani:

1)ponownie rozpatruję sprawę Pani wniosku z 30 kwietnia 2021 r. o wydanie interpretacji indywidualnej – uwzględniam przy tym wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gdańsku z 17 maja 2022 r., sygn. akt I SA/Gd 218/22 i

2)stwierdzam, że Pani stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w zryczałtowanym podatku dochodowym od przychodów osób fizycznych jest:

nieprawidłowe w zakresie uznania przez Panią, że wszystkie wymienione we wniosku czynności sklasyfikowane są jako „usługi związane z administracyjną obsługą biura” (PKWiU 82.11.10.0) oraz

prawidłowe w zakresie możliwości zastosowania względem wskazanych usług 8,5% stawki ryczałtu.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

13 maja 2021 r. wpłynął Pani wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej z 30 kwietnia 2021 r., który dotyczy zryczałtowanego podatku dochodowego od przychodów osób fizycznych w zakresie zastosowania odpowiedniej stawki ryczałtu. Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Wnioskodawczyni w przeszłości prowadziła jednoosobową działalność gospodarczą od 21 grudnia 2009 r. do 11 kwietnia 2016 r., w którym to dniu zakończyła działalność gospodarczą (wtedy też doszło do wykreślenia wpisu z rejestru CEIDG). Przedmiotem jej działalności była „Pozostała sprzedaż detaliczna prowadzona w niewyspecjalizowanych sklepach (PKD.47.19.Z)”.

Aktualnie, wskutek nabycia stosownego doświadczenia, Wnioskodawczyni rozważa rozpoczęcie prowadzenia działalności gospodarczej w formie jednoosobowej działalności gospodarczej na podstawie wpisu do Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej w zakresie usług związanych z administracyjną obsługą biura. Wnioskodawczyni planuje, że jej głównym przedmiotem działalności będzie „działalność usługowa związana z administracyjną obsługą biura” (PKD 82.11.Z).

W przyszłości Wnioskodawczyni chciałaby – w ramach prowadzonej działalności gospodarczej – wykonywać na rzecz innych przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą (potencjalnych jej kontrahentów biznesowych), regularne i rutynowe czynności polegające na codziennej administracyjnej obsłudze biura jej kontrahentów.

Wnioskodawczyni planuje prowadzić działalność polegającą ściśle na:

1.Usługowym prowadzeniu ewidencji magazynowo-księgowych kontrahentów polegającej na dbaniu o stan magazynowy i przede wszystkim na wprowadzaniu towarów do programu księgowo-magazynowego oraz generowaniu dokumentów PZ;

2.Obsłudze sklepów internetowych kontrahentów polegającej na edycji sklepu internetowego, obsłudze email, edycji zamówień, obsłudze zwrotów i reklamacji, w tym usługowym zamieszczaniu towarów przeznaczonych do sprzedaży w witrynach internetowych, na których kontrahenci prowadziliby sklepy internetowe;

3.Drukowaniu kompleksowo zamówień klientów kontrahentów do realizacji;

4.Wystawianiu faktur na wyraźne zlecenie kontrahentów;

5.Wystawianiu towarów kontrahentów na aukcjach internetowych;

6.Utrzymywaniu porządku i czystości w biurach kontrahentów (odpowiedzialność za porządek);

7.Kontroli czystości produktów wysyłanych do klientów kontrahentów;

8.Sporządzaniu protokołów uszkodzeń towarów oraz sprawowaniu bieżącej kontroli magazynu kontrahenta;

9.Kontroli i przecenianiu produktów niesprzedawalnych kontrahentów;

10.Kontroli zobowiązań i należności od kontrahentów (pilnowanie i ponaglanie w przypadku niedochowania terminu zapłaty, zlecanie przelewów za zakupione towary oraz drukowanie potwierdzeń pod faktury);

11.Kontroli narzutów na towarach kontrahentów według ustalonej skali oraz dokonywaniu ich korekt;

12.Sporządzaniu cenników hurtowych na podstawie stanu magazynowego u danego kontrahenta;

13.Tworzeniu prognoz sprzedażowych (na podstawie zebranych danych z systemów sprzedaży oraz trendów panujących w danym roku);

14.Prowadzeniu ewidencji czasu pracy pracowników i współpracowników kontrahentów;

15.Kontroli daty ważności towarów należących do kontrahentów;

16.Sporządzaniu na zlecenie kontrahentów analizy: i) sprzedaży, ii) zysku, iii) narzutu.

W ramach prowadzonej działalności gospodarczej Wnioskodawczyni nie świadczyłaby innych usług niż usługi wymienione powyżej. Usługi, które Wnioskodawczyni zamierza świadczyć nie są wyłączone z opodatkowania ryczałtem według ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne z dnia 20 listopada 1998 r. (Dz. U. z 2020 r. poz. 1905).

W ramach planowanej działalności Wnioskodawczyni złożyłaby oświadczenie o wyborze opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, o którym mowa w art. 9 ust. 1 i 3 ww. ustawy.

Pytanie

Czy opisana powyżej działalność Wnioskodawczyni, która zgodnie z klasyfikacją mieści się w grupowaniu PKD 82.11.Z (PKWiU 82.11.10.0) może być opodatkowana ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych stawką 8,5%?

Pani stanowisko w sprawie

W ocenie Wnioskodawczyni może ona przychody, które osiągałaby w związku ze świadczeniem usług opisanych w zdarzeniu przyszłym, opodatkować w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych wg stawki 8,5% na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne z dnia 20 listopada 1998 r. (Dz. U. z 2020 r. poz. 1905).

Zgodnie z brzmieniem art. 1 pkt 1 ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (dalej również: „ustawa”), ustawa ta reguluje opodatkowanie zryczałtowanym podatkiem dochodowym niektórych przychodów (dochodów) osiąganych przez osoby fizyczne prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą.

Przy czym w myśl art. 4 ust. 1 pkt 12 tej ustawy, przez pozarolniczą działalność gospodarczą należy rozumieć pozarolniczą działalność gospodarczą w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym.

W myśl art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy, osoby fizyczne osiągające przychody z pozarolniczej działalności gospodarczej mogą opłacać zryczałtowany podatek dochodowy w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych. Wnioskodawczyni wskutek planowanego zdarzenia przyszłego stałaby się osobą fizyczną prowadzącą jednoosobową działalność gospodarczą opłacającą zryczałtowany podatek dochodowy w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.

W myśl art. 4 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy, „działalność usługowa” to pozarolnicza działalność gospodarcza, której przedmiotem są czynności zaliczone do usług zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług (PKWiU) wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU), z zastrzeżeniem pkt 2 i 3.

Polska Klasyfikacja Wyrobów Usług pod pojęciem usług rozumie:

1)wszelkie czynności świadczone na rzecz jednostek gospodarczych prowadzących działalność o charakterze produkcyjnym, tzn. usługi dla celów produkcji nietworzące bezpośrednio nowych dóbr materialnych,

2)wszelkie czynności świadczone na rzecz jednostek gospodarki narodowej oraz na rzecz ludności, przeznaczone dla celów konsumpcji indywidualnej, zbiorowej i ogólnospołecznej.

Zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 8,5% w odniesieniu do przychodów z działalności usługowej, w tym przychodów z działalności gastronomicznej w zakresie sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5%, z zastrzeżeniem pkt 1-4 oraz 6-8.

Wnioskodawczyni, jak wskazano powyżej, prowadziłaby wyłącznie działalność gospodarczą w zakresie administracyjnej obsługi biura, którą to działalność gospodarczą sklasyfikowałaby wg PKD jako 82.11.Z. – Działalność usługowa związana z administracyjną obsługą biura.

W ramach tej działalności Wnioskodawczyni planuje regularne i rutynowe czynności codziennej administracyjnej obsługi biura kontrahentów, polegające ściśle na:

[W tym miejscu powtórzona została treść opisu zdarzenia; w pkt od 1 do 16 wymieniono czynności Wnioskodawczyni wskazane w opisie sprawy]

Zgodnie z PKD grupa 82.1, do której zalicza się „Działalność usługową związaną z administracyjną obsługą biura” obejmuje:

działalność związaną z codzienną administracyjną obsługą biura, taką jak: planowanie finansowe, rachunkowość, księgowość, dostarczanie personelu oraz logistyka, wykonywaną na zlecenie,

wykonywanie regularnych, rutynowych zadań w zakresie obsługi biurowej, wykonywaną na zlecenie, które zwykle wykonywane są we własnym zakresie.

Natomiast podklasa 82.11.Z obejmuje: działalność związaną z codzienną administracyjną obsługą biura, taką jak: recepcja, planowanie finansowe, rachunkowość, księgowość, obsługa personelu i dostarczanie poczty, wykonywaną na zlecenie.

Zdaniem Wnioskodawczyni wszystkie wymienione w zdarzeniu przyszłym usługi wpisują się w podklasę 82.11.Z i przychody osiągnięte w związku z ich świadczeniem można opodatkować ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych stawką 8,5% według art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Powyższa klasyfikacja jest również potwierdzona w treści interpretacji indywidualnej Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 17 kwietnia 2019 r. o sygn.: 0112-KDIL3-1.4011.88.2019.1.AG.

Postanowienie o pozostawieniu wniosku bez rozpatrzenia

W wyniku analizy uzupełnienia wniosek z 30 kwietnia 2021 r. pozostawiony został bez rozpatrzenia. Postanowienie doręczono Pani pełnomocnikowi 20 września 2021 r.

W odpowiedzi na zażalenie, które wpłynęło 29 września 2021 r., wydałem 29 listopada 2021 r. postanowienie o utrzymaniu w mocy zaskarżonego postanowienia.

Skarga na postanowienie o utrzymaniu w mocy zaskarżonego postanowienia

5 stycznia 2022 r. wniosła Pani skargę na to postanowienie do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gdańsku. Skarga wpłynęła do mnie 11 stycznia 2021 r.

Wniosła Pani o uchylenie w całości zaskarżonego postanowienia oraz poprzedzającego go postanowienia, które zostały wydane przez Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej.

Postępowanie przed sądami administracyjnymi

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku uchylił skarżone postanowienie o utrzymaniu w mocy postanowienia I instancji oraz poprzedzające je postanowienie – wyrokiem z 17 maja 2022 r., sygn. akt I SA/Gd 218/22.

Wniosłem skargę kasacyjną od tego wyroku do Naczelnego Sądu Administracyjnego.

Naczelny Sąd Administracyjny – wyrokiem z 17 stycznia 2023 r. sygn. akt II FSK 952/22 – oddalił skargę kasacyjną.

Wyrok, który uchylił postanowienie o utrzymaniu postanowienia I instancji oraz poprzedzające je postanowienie stał się prawomocny od 17 stycznia 2023 r.

Ponowne rozpatrzenie wniosku – wykonanie wyroku

Zgodnie z art. 153 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 259 ze zm.):

Ocena prawna i wskazania co do dalszego postępowania wyrażone w orzeczeniu sądu wiążą w sprawie organy, których działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania było przedmiotem zaskarżenia, a także sądy, chyba że przepisy prawa uległy zmianie.

Wykonuję obowiązek, który wynika z tego przepisu, tj.:

uwzględniam ocenę prawną i wskazania dotyczące postępowania, które wyraził Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku w ww. wyroku;

ponownie rozpatruję Pani wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej – stwierdzam, że stanowisko, które przedstawiła Pani we wniosku jest w części nieprawidłowe i w części prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z art. 1 pkt 1 ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (t. j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1993 ze zm.):

Ustawa reguluje opodatkowanie zryczałtowanym podatkiem dochodowym niektórych przychodów (dochodów) osiąganych przez osoby fizyczne prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą.

Stosownie do treści art. 6 ust. 1 ww. ustawy:

Opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych podlegają przychody osób fizycznych lub przedsiębiorstw w spadku z pozarolniczej działalności gospodarczej, o których mowa w art. 7a ust. 4 lub art. 14 ustawy o podatku dochodowym, z zastrzeżeniem ust. 1e i 1f, w tym również gdy działalność ta jest prowadzona w formie spółki cywilnej osób fizycznych, spółki cywilnej osób fizycznych i przedsiębiorstwa w spadku lub spółki jawnej osób fizycznych, zwanych dalej „spółką”. Do przychodów przedsiębiorstwa w spadku nie stosuje się przepisu art. 12 ust. 10a.

Przy czym w myśl art. 4 ust. 1 pkt 12 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, użyte w ustawie określenie pozarolnicza działalność gospodarcza oznacza:

pozarolniczą działalność gospodarczą w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym.

Ustawa o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne przewiduje również wyłączenia z tej formy opodatkowania, o czym mowa w art. 8 ust. 1 tej ustawy.

W świetle art. 9 ust. 1 ustawy:

Sporządzone na piśmie oświadczenie o wyborze opodatkowania przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych na dany rok podatkowy podatnik składa naczelnikowi urzędu skarbowego właściwemu według miejsca zamieszkania podatnika (…), do 20. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym osiągnął pierwszy przychód z tego tytułu w roku podatkowym, albo do końca roku podatkowego, jeżeli pierwszy taki przychód osiągnął w grudniu roku podatkowego.

Jak wynika z art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym, przez działalność usługową należy rozumieć:

pozarolniczą działalność gospodarczą, której przedmiotem są czynności zaliczone do usług zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług (PKWiU) wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. poz. 1676, z 2017 r. poz. 2453, z 2018 r. poz. 2440, z 2019 r. poz. 2554 oraz z 2020 r. poz. 556), z zastrzeżeniem pkt 2 i 3.

Zakwalifikowanie wykonywanej działalności do odpowiedniego grupowania Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług stanowi podstawę do ustalenia wysokości stawek podatkowych należnych od przychodów opodatkowanych zryczałtowanym podatkiem dochodowym, zgodnie z ustawą o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Możliwość opłacania oraz wysokość stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych uzyskanych w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą zależy wyłącznie od faktycznego rodzaju świadczonych w ramach tej działalności usług lub wytwarzanych wyrobów. Zatem konieczne jest każdorazowe przypisanie rodzaju wykonywanych czynności do określonego grupowania PKWiU.

Polska Klasyfikacja Wyrobów i Usług pod pojęciem usług rozumie:

wszelkie czynności świadczone na rzecz jednostek gospodarczych prowadzących działalność o charakterze produkcyjnym, nietworzące bezpośrednio nowych dóbr materialnych – usługi na rzecz produkcji;

wszelkie czynności świadczone na rzecz jednostek gospodarki narodowej oraz na rzecz ludności, przeznaczone dla celów konsumpcji indywidualnej, zbiorowej i ogólnospołecznej.

Zgodnie z zasadami metodycznymi Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług, każdą usługę należy zaliczać do odpowiedniego grupowania zgodnie z jej charakterem, niezależnie od symbolu PKD, pod którym został zaklasyfikowany w krajowym rejestrze urzędowym podmiotów gospodarki narodowej REGON podmiot gospodarczy wykonujący usługę.

Stosownie do Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU), sekcja N – Usługi administrowania i usługi wspierające – obejmuje m.in.:

Dział 81 – Usługi związane z utrzymaniem porządku w budynkach i zagospodarowaniem terenów zieleni,

Dział 82 – Usługi związane z administracyjną obsługą biura i pozostałe usługi wspomagające prowadzenie działalności gospodarczej.

Dział 81 obejmuje m.in. utrzymanie porządku wewnątrz budynku. W dziale tym pod pozycją PKWiU 81.10.10.0 klasyfikowane są usługi pomocnicze związane z utrzymaniem porządku. Grupowanie to obejmuje usługi pomocnicze związane z utrzymaniem porządku w budynkach klienta poprzez: ogólne sprzątanie wnętrz, utrzymywanie porządku, opróżnianie koszy na śmieci, zapewnienie ochrony i środków bezpieczeństwa, wysyłanie poczty, usługi recepcyjne, pralnicze itp.

Dział 82 obejmuje natomiast:

usługi związane z codzienną administracyjną obsługą biura, jak również wykonywanie regularnych, rutynowych zadań w zakresie obsługi biurowej, wykonywane na zlecenie,

pomocnicze usługi wspomagające prowadzenie działalności gospodarczej, gdzie indziej niesklasyfikowane.

W dziale 82 sklasyfikowane są m.in. takie usługi, jak:

usługi związane z administracyjną obsługą biura (PKWiU 82.11.10.0),

pozostałe różne usługi wspomagające działalność komercyjną, gdzie indziej niesklasyfikowane (PKWiU 82.99.19.0).

Przy czym grupowanie 82.11.10.0 obejmuje usługi związane z codzienną kompleksową administracyjną obsługą biura, takie jak: usługi recepcji, planowanie finansowe, rachunkowość, księgowość, obsługa personelu, dostarczanie poczty itp. usługi wykonywane na zlecenie.

Z informacji przedstawionych we wniosku wynika, że w ramach działalności gospodarczej zamierza Pani wykonywać na rzecz innych przedsiębiorców czynności opisane w pkt od 1 do 16. Czynności te klasyfikuje Pani do PKWiU 82.11.10.0 jako usługi związane z administracyjną obsługą biura.

Powyższa klasyfikacja znajdzie zastosowanie do usług opisanych w pkt 1-5, 7-12, 14 i 15. Z kolei usługi, które opisuje Pani we wniosku w pkt 6, tj. utrzymywanie porządku i czystości w biurach kontrahentów, odpowiadają PKWiU 81.10.10.0 – usługi pomocnicze związane z utrzymaniem porządku. W odniesieniu natomiast do czynności wskazanych przez Panią w pkt 13 i 16 opisu sprawy, a mianowicie do tworzenia prognoz sprzedażowych oraz sporządzania na zlecenie kontrahentów analizy: sprzedaży, zysku i narzutu, czynności te – jako nieodpowiadające usługom związanym z administracyjną obsługą biura – wpasowują się w PKWiU 82.99.19.0: pozostałe różne usługi wspomagające działalność komercyjną, gdzie indziej niesklasyfikowane.

Wobec tego, że zamierza Pan prowadzić pozarolniczą działalność gospodarczą, której przedmiotem będą czynności zaliczone do usług zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług (PKWiU), Pani działalność będzie działalnością usługową w rozumieniu art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym.

Stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych zostały określone w art. 12 ust. 1 analizowanej ustawy. I tak, zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy:

ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 8,5% przychodów z działalności usługowej, w tym przychodów z działalności gastronomicznej w zakresie sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5%, z zastrzeżeniem pkt 1-4 oraz 6-8.

Mając zatem na względzie powołane przepisy oraz treść wniosku, przychody uzyskiwane przez Panią ze świadczenia w ramach działalności gospodarczej usług sklasyfikowanych według PKWiU pod symbolami:

81.10.10.0 (usługi opisane w pkt 6),

82.11.10.0 (usługi opisane w pkt 1-5, 7-12, 14 i 15) oraz

82.99.19.0 (usługi opisane w pkt 13 i 16),

mogą być opodatkowane 8,5% stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, określoną w art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Pani stanowisko w tym zakresie jest więc prawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Pani przedstawiła i stanu prawnego, który obowiązywał w dniu wniesienia wniosku.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Pani sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosuje się Pani do interpretacji.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Ma Pani prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 259 ze zm.; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00