Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Porada aktualna na dzień 09-05-2024
Data publikacji: 2023-06-20

Jak rozliczyć podatkowo przekazanie produktu influencerowi w zamian za usługę reklamową

PROBLEM

Spółka z o.o. (podatnik VAT czynny) zajmuje się sprzedażą markowego obuwia. W celu reklamy produktu podjęła decyzję o podjęciu współpracy z influencerami. W zamian za otrzymane obuwie influencer zobowiązuje się do świadczenia ekwiwalentnego w postaci usługi reklamowej (np. w mediach społecznościowych). Influencerzy, z którymi spółka nawiązała współpracę, nie prowadzą działalności i nie wystawiają faktur. W przypadku wydania osobistego influencer potwierdza odbiór obuwia własnoręcznie lub w przypadku wysyłki za pośrednictwem poczty/kuriera – spółka posiada dokumenty związane z wysyłką i tym samym potwierdzenie odbioru przez adresata (infuencera).

1)   Czy w zakresie przekazanego obuwia influencerowi spółka ma prawo do zaliczenia w koszty podatkowe poniesionych wydatków na ich nabycie? 

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00