Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Artykuł aktualny na dzień 20-05-2024
Artykuł aktualny na dzień 20-05-2024
Data publikacji: 2023-03-16

Jak wdrożyć pracę zdalną w samorządach

Od 7 kwietnia 2023 r. zaczną obowiązywać przepisy o pracy zdalnej i okazjonalnej pracy zdalnej. Decydując się na tę formę pracy w instytucjach samorządowych, warto zadbać o uregulowanie procedury wypowiedzenia porozumienia o pracy zdalnej z przedstawicielami pracowników oraz poznać zasady powrotu pracownika zdalnego do pracy stacjonarnej.

Praca zdalna w instytucjach samorządowych jest trudna do wdrożenia. Pomimo rosnącej popularności ePUAP urzędy nadal większość spraw załatwiają na podstawie papierowych wniosków petentów, którzy oczekują możliwości kontaktu z urzędnikiem i porady, jak załatwić daną sprawę. Problemem są też zabezpieczenia poufności dokumentów udostępnianych pracownikom pracującym zdalnie w domu oraz ich współpraca z pracownikami stacjonarnymi. Możliwość wykonywania pracy z domu jest ponadto traktowana powszechnie jako bonus pracowniczy, rekompensujący w części niewysokie pensje pracowników w samorządach. 

Wypowiedzenie porozumienia o pracę zdalną

Zasady wykonywania pracy zdalnej określa się m.in. w porozumieniu między pracodawcą i związkami zawodowymi lub w regulaminie. Materię, którą mają regulować te dokumenty, określa art. 67 § 1 Kodeksu pracy (dalej: k.p.). Przepis tworzy tu katalog otwarty, gdyż zawiera zwrot „w szczególności” – i wymienia m.in.:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00