Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 6 marca 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-1.4012.858.2022.2.AB

Obowiązek wystawienia faktury zaliczkowej z tytułu otrzymania zaliczki.

Interpretacja indywidualna

– stanowisko w części prawidłowe i w części nieprawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest:

- prawidłowe w zakresie obowiązku wystawienia faktury zaliczkowej z tytułu otrzymania zaliczki w przypadku gdy otrzymanie zaliczki i dokonanie dostawy następuje w tym samym miesiącu,

- nieprawidłowe w zakresie obowiązku wystawienia faktury zaliczkowej z tytułu otrzymania zaliczki w przypadku gdy otrzymanie zaliczki i dokonanie dostawy następuje w różnych okresach rozliczeniowych.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

18 listopada 2022 r. wpłynął Państwa wniosek z 14 listopada 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy obowiązku wystawienia faktury zaliczkowej z tytułu otrzymania zaliczki.

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

Sp. z o.o. („Spółka”) zajmuje się produkcją i sprzedażą …. Spółka jest zarejestrowana jako podatnik VAT czynny w Polsce.

W wielu przypadkach w. są projektowane i produkowane zgodnie z indywidualnym zamówieniem danego klienta. Nie są to więc w. produkowane seryjnie, lecz posiadające indywidualne cechy i właściwości, zgodne z oczekiwaniem i zamówieniem złożonym przez klienta.

Dotychczas Spółka stosowała następujące rozwiązanie w zakresie wystawiania faktur:

- w momencie zakończenia produkcji w., chcąc uzyskać od klienta zaliczkę przed dokonaniem wysyłki, wystawiano tzw. fakturę proformę, która stanowiła swoiste wezwanie do zapłaty i nie wywoływała żadnych skutków na gruncie podatku VAT,

- następnie Spółka czekała na wpłatę od klienta (a więc uregulowanie faktury proforma), aby móc wystawić fakturę zaliczkową. Po otrzymaniu płatności, wystawiana była faktura zaliczkowa, a otrzymaną zaliczkę opodatkowywano podatkiem VAT, przyjmując jako moment powstania obowiązku podatkowego dzień otrzymania zaliczki;

- po otrzymaniu zaliczki przygotowywano wysyłkę towaru. W momencie wysyłki Spółka wystawiała fakturę końcową, jako moment powstania obowiązku podatkowego przyjmując dzień wydania towaru.

W związku ze zmianą treści przepisu art. 106i ust. 7 ustawy o VAT, wprowadzoną w życie 1.1.2022 r., Spółka zdecydowała się zmienić dotychczasowy sposób wystawiania faktur. Otóż, korzystając z możliwości, jaką daje wspomniany przepis, Spółka wystawia obecnie fakturę końcową (a więc opiewającą na całą kwotę wynagrodzenia należnego od klienta) po zakończeniu procesu produkcji w. Na fakturze takiej podawane są dwa różne terminy płatności dla dwóch części kwoty wynagrodzenia należnej od klienta w dwóch różnych terminach.

Ilustrując powyższe przykładem: zgodnie z ustaleniami z klientem, klient zobowiązany jest zapłacić 30% wartości zamówienia 7 dni przed dostawą, a pozostałe 70% wartości zamówienia powinien zapłacić w terminie 30 dni po dacie dostawy.

Zgodnie ze stosowanym dotychczas podejściem:

- Spółka wystawiała fakturę proforma na 30% wartości zamówienia po zakończeniu produkcji.

- po otrzymaniu płatności 30% wartości zamówienia wystawiana była faktura zaliczkowa. Jako datę powstania obowiązku podatkowego przyjmowano dzień otrzymania płatności od klienta.

- po wysłaniu towaru do klienta wystawiano fakturę końcową, na której jako termin płatności podawano 30 dni od daty dostawy. Obowiązek podatkowy w VAT wykazywany był w dacie dostawy.

Zgodnie z nowym sposobem fakturowania:

- Spółka wystawia fakturę na 100% wartości zamówienia po zakończeniu produkcji, podając na fakturze dwie daty płatności:

1. 30% wartości zamówienia płatne w terminie 7 dni przed dostawą

2. 70% wartości zamówienia płatne w terminie 30 dni po od daty dostawy

- obowiązek podatkowy w VAT rozpoznawany jest tak jak dotychczas, a więc w dacie otrzymania zaliczki (dla kwoty otrzymanej zaliczki) i w dacie realizacji dostawy (dla pozostałej kwoty zamówienia).

Wprowadzona zmiana sposobu fakturowania służy zatem jedynie uproszczeniu sposobu fakturowania i zmniejszeniu ilości dokumentów księgowych, w żaden sposób nie wpływa natomiast na moment wykazywania obowiązku podatkowego w VAT.

Spółka jest świadoma, że zgodnie z art. 106i ust. 7 ustawy o VAT faktury nie mogą być wystawione wcześniej niż 60. dnia przed:

1. dokonaniem dostawy towaru lub wykonaniem usługi;

2. otrzymaniem, przed dokonaniem dostawy towaru lub wykonaniem usługi, całości lub części zapłaty.

Jeżeli zatem w danym przypadku doszłoby do przekroczenia terminu 60 dni, o którym mowa w tym przepisie, Spółka w odpowiedni sposób skoryguje wystawione faktury. Natomiast, opierając się na swoim doświadczeniu, Spółka uważa, że tego typu sytuacje nie powinny występować, ewentualnie występować będą bardzo rzadko.

W sprawie Spółki nie znajduje zastosowania przepis art. 106i ust. 8 ustawy o VAT.

W uzupełnieniu wskazali Państwo, że:

Ad.1.

Spółka rozlicza podatek od towarów i usług miesięcznie.

Ad.2.

Możliwe są obie sytuacje: otrzymanie zaliczki i dokonanie dostawy mogą nastąpić w tym samym miesiącu, jak i otrzymanie zaliczki i dokonanie dostawy mogą nastąpić w różnych miesiącach.

Ad.3.

Możliwe są obie sytuacje: powstanie obowiązku podatkowego z tytułu otrzymania zaliczki i z tytułu dokonania dostawy może nastąpić w tym samym okresie rozliczeniowym, jak i może nastąpić w różnych okresach rozliczeniowych.

Pytanie

Czy wystawiając faktury zgodnie z art. 106i ust. 7 ustawy o VAT w sposób opisany w stanie faktycznym, Spółka nie ma obowiązku wystawiania dodatkowej faktury (tzw. faktury zaliczkowej) w terminie do 15 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym otrzymano zaliczkę?

Państwa stanowisko w sprawie

Zdaniem Spółki, wystawiając faktury zgodnie z art. 106i ust. 7 ustawy o VAT w sposób opisany w stanie faktycznym, Spółka nie ma obowiązku wystawiania dodatkowej faktury (tzw. faktury zaliczkowej) w terminie do 15 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym otrzymano zaliczkę.

Uzasadnienie stanowiska Spółki:

Zgodnie z art. 106i ust. 1 ustawy o VAT fakturę wystawia się nie później niż 15. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym dokonano dostawy towaru lub wykonano usługę, z zastrzeżeniem ust. 2-9.

Zgodnie z art. 106i ust. 2 ustawy o VAT jeżeli przed dokonaniem dostawy towaru lub wykonaniem usługi otrzymano całość lub część zapłaty, o której mowa w art. 106b ust. 1 pkt 4, fakturę wystawia się nie później niż 15. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym otrzymano całość lub część zapłaty od nabywcy.

Z kolei, przepis art. 106i ust. 7 ustawy o VAT stanowi, że faktury nie mogą być wystawione wcześniej niż 60. dnia przed:

1)dokonaniem dostawy towaru lub wykonaniem usługi;

2) otrzymaniem, przed dokonaniem dostawy towaru lub wykonaniem usługi, całości lub części zapłaty.

Spółka, jak wskazano w stanie faktycznym, zamierza wystawiać faktury zgodnie z art. 106i ust. 7 ustawy o VAT. Wątpliwości Spółki budzi natomiast wzajemna relacja przepisu art. 106i ust. 2 i art. 106i ust. 7 ustawy o VAT. Należy bowiem zauważyć, że w przepisie art. 106i ust. 1 ustawy o VAT, w jego ostatniej części zawarto postanowienie, że stosuje się go z zastrzeżeniem ust. 2-9. Analogicznego zastrzeżenia nie zawarto jednak w przepisie art. 106i ust. 2 ustawy o VAT. Może to zatem prowadzić do wniosku, że w sytuacji wystawienia faktury zgodnie z art. 106i ust. 7 ustawy o VAT przed datą otrzymania zaliczki, późniejsze otrzymanie zaliczki powoduje konieczność ponownego wystawienia faktury dokumentującej otrzymaną zapłatę - a więc zgodnie z art. 106i ust. 2 ustawy o VAT. Zdaniem Spółki, taki wniosek byłby jednak nieprawidłowy.

W ocenie Spółki, przepis art. 106i ust. 7 ustawy o VAT jest bowiem przepisem szczególnym wobec art. 106i ust. 2 ustawy o VAT. Zatem, w sytuacji wystawienia faktury na podstawie art. 106i ust. 7 ustawy o VAT przed datą otrzymania zaliczki, nie znajduje już zastosowania art. 106i ust. 2 ustawy o VAT.

Co więcej, przepis art. 106i ust. 7 ustawy o VAT służy swoistemu odformalizowaniu procesu wystawiania faktur, stwarzając podatnikom dodatkowe możliwości wystawiania faktur w bardziej elastyczny sposób, dopasowany do specyfiki ich działalności. Zmiana art. 106i ust. 7 ustawy o VAT, wprowadzona w życie z dniem 1.1.2022 r., dodatkowo potwierdza dążenie ustawodawcy do dalszego odformalizowania procesu fakturowania i stworzenia podatnikom nowych możliwości w tym zakresie. Interpretowanie przepisów art. 106i ust. 2 i ust. 7 ustawy o VAT w taki sposób, że w sytuacji wystawienia faktury na podstawie art. 106i ust. 7 przed datą otrzymania zaliczki, wymagane jest wystawienie kolejnej faktury po otrzymaniu zaliczki (a więc na podstawie art. 106i ust. 2 ustawy o VAT), pozostawałoby zatem w sprzeczności z przedstawionym powyżej celem art. 106i ust. 7 ustawy o VAT i zamierzeniami ustawodawcy.

Należy wreszcie zauważyć, że brak wystawienia kolejnej faktury (tzw. faktury zaliczkowej) po uprzednim wystawieniu faktury w trybie art. 106i ust. 7 ustawy o VAT i po otrzymaniu płatności zaliczki, nie miałoby żadnego uzasadnienia z perspektywy zasad rozliczania podatku VAT, w szczególności przepisów określających moment powstania obowiązku podatkowego. Bez względu bowiem na to, czy w sytuacji wystawienia faktury w trybie art. 106i ust. 7 ustawy o VAT i następnie otrzymania zapłaty zaliczki zostanie wystawiona dodatkowa faktura zaliczkowa czy też nie zostanie ona już wystawiona, obowiązek podatkowy z tytułu otrzymania zaliczki i tak powstanie w momencie otrzymania zapłaty zaliczki przez dostawcę. Spółka wskazała już ponadto w opisie stanu faktycznego, że wprowadzenie zmiany w sposobie wystawiania faktur nie będzie miało żadnego wpływu na sposób i moment rozpoznawania przez Spółkę obowiązku podatkowego w podatku VAT. W ocenie Spółki stanowi to zatem kolejny, istotny argument przemawiający za tym, że wprowadzony przez nią sposób wystawiania faktur jest zgodny z przepisami ustawy o podatku VAT.

W związku z przedstawioną powyżej argumentacją Spółka uważa, że wystawiając faktury zgodnie z art. 106i ust. 7 ustawy o VAT w sposób opisany w stanie faktycznym, Spółka nie ma już obowiązku wystawiania dodatkowej faktury (tzw. faktury zaliczkowej) w terminie do 15 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym otrzymano zaliczkę.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest:

- prawidłowe w zakresie obowiązku wystawienia faktury zaliczkowej z tytułu otrzymania zaliczki w przypadku gdy otrzymanie zaliczki i dokonanie dostawy nastepuje w tym samym miesiącu,

- nieprawidłowe w zakresie obowiązku wystawienia faktury zaliczkowej z tytułu otrzymania zaliczki w przypadku gdy otrzymanie zaliczki i dokonanie dostawy nastepuje w rożnych okresach rozliczeniowych.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z art. 106b ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2022r., poz. 931 ze zm.), zwanej dalej ustawą lub ustawą o VAT,

Podatnik jest obowiązany wystawić fakturę dokumentującą:

 1) sprzedaż, a także dostawę towarów i świadczenie usług, o których mowa w art. 106a pkt 2, dokonywane przez niego na rzecz innego podatnika podatku, podatku od wartości dodanej lub podatku o podobnym charakterze lub na rzecz osoby prawnej niebędącej podatnikiem;

 2) wewnątrzwspólnotową sprzedaż towarów na odległość, chyba że podatnik korzysta z procedury szczególnej, o której mowa w dziale XII w rozdziale 6a;

 3) wewnątrzwspólnotową dostawę towarów na rzecz podmiotu innego niż wskazany w pkt 1;

 4) otrzymanie przez niego całości lub części zapłaty przed dokonaniem czynności, o których mowa w pkt 1 i 2, z wyjątkiem przypadku, gdy zapłata dotyczy:

a) wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów,

b) czynności, dla których obowiązek podatkowy powstaje zgodnie z art. 19a ust. 5 pkt 4,

c) dostaw towarów, dla których obowiązek podatkowy powstaje zgodnie z art. 19a ust. 1b.

Artykuł 106e ust. 1 ustawy, określa – co do zasady – dane, które powinna zawierać faktura. Natomiast art. 106f ust. 1 ustawy wskazuje co powinna zawierać faktura, o której mowa w art. 106b ust. 1 pkt 4 (tzw. faktura zaliczkowa).

W myśl art. 106f ust. 1 ustawy:

Faktura, o której mowa w art. 106b ust. 1 pkt 4, powinna zawierać:

 1) dane, o których mowa w art. 106e ust. 1 pkt 1-6;

 2) otrzymaną kwotę zapłaty;

 3) kwotę podatku wyliczoną według wzoru:

KP=ZB x SP/(100 + SP)

gdzie:

KP - oznacza kwotę podatku,

ZB - oznacza kwotę otrzymanej całości lub części zapłaty,

SP - oznacza stawkę podatku;

 4) dane dotyczące zamówienia lub umowy, a w szczególności: nazwę (rodzaj) towaru lub usługi, cenę jednostkową netto, ilość zamówionych towarów, wartość zamówionych towarów lub usług bez kwoty podatku, stawki podatku, kwoty podatku oraz wartość zamówienia lub umowy z uwzględnieniem kwoty podatku.

Stosownie do art. 106f ust. 3 ustawy:

Jeżeli faktura, o której mowa w ust. 1, nie obejmuje całej zapłaty, w fakturze wystawianej po wydaniu towaru lub wykonaniu usługi sumę wartości towarów lub usług pomniejsza się o wartość otrzymanych części zapłaty, a kwotę podatku pomniejsza się o sumę kwot podatku wykazanego w fakturach dokumentujących otrzymanie części zapłaty. Faktura, o której mowa w zdaniu pierwszym, powinna również zawierać numery faktur wystawionych przed wydaniem towaru lub wykonaniem usługi.

Na podstawie art. 106i ust. 1 ustawy:

Fakturę wystawia się nie później niż 15. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym dokonano dostawy towaru lub wykonano usługę, z zastrzeżeniem ust. 2-9.

Art. 106i ust. 2 ustawy stanowi:

Jeżeli przed dokonaniem dostawy towaru lub wykonaniem usługi otrzymano całość lub część zapłaty, o której mowa w art. 106b ust. 1 pkt 4, fakturę wystawia się nie później niż 15. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym otrzymano całość lub część zapłaty od nabywcy.

W myśl art. 106i ust. 3 pkt 4 ustawy:

Fakturę wystawia się nie później niż z upływem terminu płatności – w przypadku, o którym mowa w art. 19a ust. 5 pkt 4.

Natomiast, zgodnie z art. 106i ust. 7 ustawy:

Faktury nie mogą być wystawione wcześniej niż 60. dnia przed:

1) dokonaniem dostawy towaru lub wykonaniem usługi;

2) otrzymaniem, przed dokonaniem dostawy towaru lub wykonaniem usługi, całości lub części zapłaty.

Treść art. 106i ust. 8 ustawy wskazuje, że:

Przepis ust. 7 pkt 1 nie dotyczy wystawiania faktur w zakresie dostawy i świadczenia usług, o których mowa w art. 19a ust. 3, 4 i ust. 5 pkt 4, jeżeli faktura zawiera informację, jakiego okresu rozliczeniowego dotyczy.

Zgodnie z art. 19a ust. 1 ustawy:

Obowiązek podatkowy powstaje z chwilą dokonania dostawy towarów lub wykonania usługi, z zastrzeżeniem ust. 1a, 1b, 5 i 7-11, art. 14 ust. 6, art. 20, art. 21 ust. 1 i art. 138f.

Stosownie do art. 19a ust. 8 ustawy:

Jeżeli przed dokonaniem dostawy towaru lub wykonaniem usługi otrzymano całość lub część zapłaty, w szczególności przedpłatę, zaliczkę, zadatek, ratę, wkład budowlany lub mieszkaniowy przed ustanowieniem spółdzielczego prawa do lokalu mieszkalnego lub lokalu o innym przeznaczeniu, obowiązek podatkowy powstaje z chwilą jej otrzymania w odniesieniu do otrzymanej kwoty, z wyjątkiem:

1)dostaw towarów, w stosunku do których obowiązek podatkowy powstaje w sposób, o którym mowa w ust. 1b;

2)dostaw towarów i świadczenia usług, w stosunku do których obowiązek podatkowy powstaje w sposób, o którym mowa w ust. 5 pkt 4.

Odnosząc się do kwestii objętej zakresem zadanego pytania, stwierdzić należy, że z art. 106i ust. 1 i 2 ustawy wynika, że fakturę wystawia się odpowiednio nie później niż 15. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym dokonano dostawy towaru lub wykonano usługę, jak również nie później niż 15. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym otrzymano całość lub część zapłaty (jeżeli przed dokonaniem dostawy towaru lub wykonaniem usługi otrzymano całość lub część zapłaty).

Jednocześnie, stosownie do art. 19a ust. 1 i ust. 8 ustawy, w przypadku, gdy otrzymana zaliczka na poczet dostawy towarów oraz realizacja dostawy mają miejsce w tym samym miesiącu (okresie rozliczeniowym), wówczas obowiązek podatkowy (i obowiązek udokumentowania zdarzenia o którym mowa w art. 106i i art. 106f ustawy), zarówno dla zaliczki jak i dostawy towarów, powstają w tym samym miesiącu (okresie rozliczeniowym).

Z opisu sprawy wynika, że rozliczają Państwo podatek od towarów i usług miesięcznie. Otrzymanie zaliczki i dokonanie dostawy mogą nastąpić w tym samym miesiącu, jak i otrzymanie zaliczki i dokonanie dostawy mogą nastąpić w różnych miesiącach. Ponadto powstanie obowiązku podatkowego z tytułu otrzymania zaliczki i z tytułu dokonania dostawy może nastąpić w tym samym okresie rozliczeniowym, jak i może nastąpić w różnych okresach rozliczeniowych.

Wobec powyższego w okolicznościach tej sprawy jeżeli obowiązek podatkowy z tytułu otrzymania zaliczki i dokonania dostawy towarów powstaje w tym samym okresie rozliczeniowym (miesiącu) możecie Państwo zrezygnować z wystawienia faktury zaliczkowej i ograniczyć się do wystawiania faktury zawierającej elementy, o których mowa w art. 106e-106f ustawy, w której uwzględnicie całość dokonanej dostawy (łącznie z kwotą otrzymanej zaliczki). W takim przypadku właściwe jest dokumentowanie dokonania transakcji poprzez wystawienie jednego dokumentu – faktury rozliczeniowej, której treść będzie poszerzona o dane wskazane w art. 106f ustawy, tj.: kwotę zapłaty, kwotę podatku, datę i kwotę brutto otrzymanej zaliczki.

Tym samym Państwa stanowisko w tej części jest prawidłowe

Natomiast w przypadku gdy otrzymanie zaliczki i dokonanie dostawy powstaje w różnych okresach rozliczeniowych mimo, że wystawiają Państwo faktury zgodnie z art. 106i ust. 7 mają Państwo obowiązek wystawienia faktury zaliczkowej w terminie do 15 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym otrzymano zaliczkę.

Tym samym Państwa stanowisko w tej części jest nieprawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Należy zauważyć, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku opisem stanu faktycznego. Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego. Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem stanu faktycznego podanym przez Państwa w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Państwo przedstawili i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1) z zastosowaniem art. 119a;

2) w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3) z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w .... Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi

(t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 329 ze zm.; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkow

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00