Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 23 lutego 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-1.4012.865.2021.1.EB

Ustalenie, czy zakład budżetowy wykonujący zadanie inwestycyjne w imieniu Gminy na etapie nabycia towarów i usług wykorzystywanych przy wykonywaniu poszczególnych etapów inwestycji powinien rozliczyć w imieniu Gminy naliczony na fakturach zakupu podatek VAT stosując pre-współczynnik właściwy dla zakładu budżetowego – OSIR, tj. jednostki organizacyjnej faktycznie wykorzystującej infrastrukturę.

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zaistniałego stanu faktycznego w podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia, czy zakład budżetowy wykonujący zadanie inwestycyjne w imieniu Gminy na etapie nabycia towarów i usług wykorzystywanych przy wykonywaniu poszczególnych etapów inwestycji powinien rozliczyć w imieniu Gminy naliczony na fakturach zakupu podatek VAT stosując pre-współczynnik właściwy dla zakładu budżetowego A, tj. jednostki organizacyjnej faktycznie wykorzystującej infrastrukturę jest nieprawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

29 grudnia 2021 r. wpłynął Państwa wniosek z 29 grudnia 2021 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia, czy zakład budżetowy wykonujący zadanie inwestycyjne w imieniu Gminy na etapie nabycia towarów i usług wykorzystywanych przy wykonywaniu poszczególnych etapów inwestycji powinien rozliczyć w imieniu Gminy naliczony na fakturach zakupu podatek VAT stosując pre-współczynnik właściwy dla zakładu budżetowego A, tj. jednostki organizacyjnej faktycznie wykorzystującej infrastrukturę.

Treść wniosku jest następująca:

Opis zaistniałego stanu faktycznego

Gmina (...) (dalej: Gmina) jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem VAT i posiada własny numer NIP.

Gmina rozlicza się na zasadach ogólnych. Od 1 stycznia 2017 r. Gmina składa deklaracje VAT-7 i rozlicza podatek od towarów i usług wraz ze wszystkimi jednostkami organizacyjnymi, zgodnie z ustawą z dnia 5 września 2016 r. o szczególnych zasadach rozliczeń podatku od towarów i usług oraz dokonywania zwrotu środków publicznych przeznaczonych na realizację projektów finansowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej lub od państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu przez jednostki samorządu terytorialnego (Dz. U. z 2016 r. poz. 1454).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00