Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 5 stycznia 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-3.4012.698.2021.2.PRM

Przechowywanie Faktur wyłącznie w formie elektronicznej oraz prawo do odliczenia podatku VAT z nich wynikającego

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

28 października 2021 r. wpłynął Państwa wniosek z 26 października 2021 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy przechowywania Faktur wyłącznie w formie elektronicznej oraz prawa do odliczenia podatku VAT z nich wynikającego. Uzupełnili go Państwo – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 27 grudnia 2021 r. (wpływ 27 grudnia 2021 r.). Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Sp. z o.o. (dalej: Wnioskodawca lub Spółka) jest polską spółką kapitałową. Spółka jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług (dalej: VAT). Podstawowym przedmiotem działalności Spółki jest zarządzenie nieruchomościami i inwestycjami.

Pracownicy Spółki, w związku z wykonywaniem nałożonych na nich zadań w ramach stosunku pracy, ponoszą różne wydatki (dalej: Wydatki) (np. opłata za taksówkę, opłata za hotel, wynajem samochodu), które są im następnie zwracane przez Spółkę.

Obecnie sposób rozliczeń Wydatków ma po części charakter „papierowy”, co oznacza, że każdy pracownik poza (i) zgłoszeniem wydatku do rozliczenia na platformie informatycznej Spółki (dalej: Platforma), (ii) załączeniem do Platformy skanu lub zdjęcia otrzymanej faktury (dalej: Faktura) lub paragonu (dalej łącznie: Dokumenty księgowe), zobowiązany jest do przekazania Dokumentu księgowego w formie papierowej. Następnie taki dokument w formie papierowej jest przechowywany w archiwach Spółki. W konsekwencji Spółka przechowuje Dokumenty księgowe w dwóch formach, tj. elektronicznej (skan, zdjęcie) oraz papierowej. Tym samym Spółka prowadzi podwójną archiwizację tych samych dokumentów.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00