Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 1 grudnia 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDWB.4010.79.2021.1.ES

Wydanie interpretacji indywidualnej dot. uprawnienia do ujęcia w kosztach uzyskania przychodów w przypadku uznania reklamacji.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2021 r. poz. 1540 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z 30 października 2021 r. (data wpływu 5 listopada 2021 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów Kosztów podstawowych oraz Kosztów akcesoryjnych ponoszonych w związku

z procesem reklamacyjnym – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 5 listopada 2021 r. wpłynął do tutejszego organu wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów Kosztów podstawowych oraz Kosztów akcesoryjnych ponoszonych w związku z procesem reklamacyjnym.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą w zakresie produkcji i dystrybucji szerokiej gamy produktów chemii budowlanej, działającym w formie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością.

W ramach prowadzonej działalności gospodarczej Wnioskodawca zajmuje się sprzedażą zarówno wyrobów własnej produkcji i produkowanych na jego zlecenie przez podmioty trzecie. Spółka co do zasady nie prowadzi sprzedaży bezpośredniej, tj. sprzedaży na rzecz podmiotów bezpośrednio stosujących oferowane przezeń produkty, lecz do dystrybutorów - zarówno

w kanale tradycyjnym (hurtownie), jak i nowoczesnym (markety wielkopowierzchniowe).

Wszystkie produkty podlegające sprzedaży przez Spółkę objęte są tożsamą polityką zarządzania jakością. Dokłada ona należytej staranności, aby oferowane produkty były jak najlepszej jakości. W przedmiotowym zakresie Wnioskodawca uzyskuje liczne certyfikaty jakości oraz prowadzi odpowiednią wewnętrzną politykę zarządzania jakością, w związku z którą produkty podlegają stosownym testom jakościowym. Wnioskodawca wprowadzając do obrotu i udostępniając swoje wyroby na rynku spełnia wszystkie wymagania formalne wynikające z przepisów ustawy

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00