Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 1 marca 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL3.4012.566.2020.2.AW

Prawo do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktury wystawionej dla Gminy przez Partnera prywatnego.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 28 sierpnia 2020 r. (data wpływu 2 września 2020 r.), uzupełnionym pismem z dnia 27 października 2020 r. (data wpływu 27 października 2020 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

  • prawa do odliczenia całości podatku naliczonego wynikającego z faktury wystawionej dla Gminy (…) przez Partnera Prywatnego obejmującej opłatę za nakłady inwestycyjne dotyczące realizacji przedsięwzięcia pn.: (…) – w zakresie w jakim nabyte usługi będą dotyczyły wyłącznie infrastruktury tramwajowej,
  • prawa do odliczenia całości podatku naliczonego wynikającego z faktury wystawionej dla Gminy (…) przez Partnera Prywatnego obejmujących opłaty za eksploatację w ramach przedsięwzięcia pn.: (…),
  • prawa do odliczenia części podatku naliczonego wynikającego z faktury wystawionej dla Gminy (…) przez Partnera Prywatnego obejmującej opłatę za nakłady inwestycyjne dotyczące realizacji przedsięwzięcia pn.: (…) – w zakresie w jakim nabyte usługi będą dotyczyły pozostałej infrastruktury towarzyszącej budowie sieci tramwajowej wg prewspółczynnika ZT

jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 2 września 2020 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w ww. zakresie. Przedmiotowy wniosek uzupełniono pismem w dniu 27 października 2020 r. o doprecyzowanie opisu sprawy.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Gmina Miejska (…) jest zarejestrowana jako czynny podatnik podatku od towarów i usług, rozliczający się z tego podatku łącznie ze wszystkimi swoimi jednostkami budżetowymi i zakładem budżetowym. Centralizacja ta nastąpiła od dnia 1 stycznia 2017 r. zgodnie z art. 3 ustawy z dnia 5 września 2016 r. o szczególnych zasadach rozliczeń podatku od towarów i usług oraz dokonywania zwrotu środków publicznych przeznaczonych na realizację projektów finansowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej lub od państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym handlu przez jednostki samorządu terytorialnego (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 280 z późn. zm), a w myśl art. 4 ww. ustawy – Gmina wstąpiła tym samym we wszystkie przewidziane w przepisach dotyczących podatku VAT prawa i obowiązki swoich jednostek budżetowych i zakładu budżetowego (dalej: Jednostki Organizacyjne). Zaznaczyć jednak należy, że poszczególne Jednostki Organizacyjne Gminy wykonują zarówno działalność gospodarczą w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 106 ze zm.), zwanej dalej: ustawą o VAT, jak też działalność publiczną, która nie podlega tej ustawie.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00