Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2021-06-18

Jakie obowiązki wobec ZUS ma przedsiębiorca, który zwolnił pracowników i przechodzi na samozatrudnienie

PROBLEM

W mojej firmie (działalność na podstawie wpisu do CEIDG) zatrudniałem 2 pracowników, których ze względu na epidemię i znaczne zmniejszenie obrotów musiałem niestety zwolnić. Stosunek pracy obu pracowników został rozwiązany z dniem 30 czerwca 2021 r. Firma nie będzie zawieszała działalności, na razie spróbuję prowadzić ją sam, bez zatrudniania dodatkowych osób. Jak w tej sytuacji zmienią się moje rozliczenia z ZUS? Jakie dokumenty muszę złożyć za pracowników i za siebie w związku ze zwolnieniami?

RADA

Jeżeli działalność ma być kontynuowana, ale bez udziału pracowników, to należy ich wyrejestrować z ubezpieczeń na drukach ZUS ZWUA, z dniem 1 lipca 2021 r. W przypadku samodzielnego prowadzenia działalności zmieni się u przedsiębiorcy termin opłacania składek na własne ubezpieczenia, z 15 dnia na 10 dzień miesiąca następnego za miesiąc poprzedni.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00