Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
archiwalny
Dziennik Ustaw rok 2016 poz. 1314
Wersja archiwalna od 2016-09-07 do 2018-04-30
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Ustaw rok 2016 poz. 1314
Wersja archiwalna od 2016-09-07 do 2018-04-30
Akt prawny
archiwalny
ZAMKNIJ close

Alerty

Od redakcji: Rozporządzenie zostało uchylone na podstawie art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 23 września 2016 r. o zmianie niektórych ustaw w celu ułatwienia zwalczania chorób zakaźnych zwierząt (Dz.U. poz. 1605) oraz zastąpione przez rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 25 kwietnia 2018 r. w sprawie rejestru podmiotów prowadzących działalność nadzorowaną na podstawie przepisów o więcej …

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ROLNICTWA I ROZWOJU WSI1)

z dnia 3 sierpnia 2016 r.

w sprawie rejestru podmiotów prowadzących działalność nadzorowaną2)

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1.[Zakres regulacji] Rozporządzenie określa szczegółowy zakres informacji, sposób prowadzenia rejestru, o którym mowa w art. 11 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt, zwanego dalej „rejestrem”, jego wzór, a także zakres i tryb przekazywania informacji o każdej zmianie stanu faktycznego lub prawnego ujawnionego w tym rejestrze.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2.[Informacje wprowadzane do rejestru] Poza informacjami określonymi w art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt, zwanej dalej „ustawą”, do rejestru wprowadza się następujące informacje:

1) miejsce prowadzenia działalności nadzorowanej:

a) o której mowa w art. 1 pkt 1 lit. a–l, n i p oraz w art. 4 ust. 3 ustawy,

b) przedsiębiorstwa i zakładu zatwierdzonego lub warunkowo zatwierdzonego na podstawie art. 24 ust. 1 lub art. 44 ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1069/2009 z dnia 21 października 2009 r. określającego przepisy sanitarne dotyczące produktów ubocznych pochodzenia zwierzęcego, nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi, i uchylającego rozporządzenie (WE) nr 1774/2002 (rozporządzenie o produktach ubocznych pochodzenia zwierzęcego) (Dz. Urz. UE L 300 z 14.11.2009, str. 1, z późn. zm.3)), zwanego dalej „rozporządzeniem nr 1069/2009”;

2) numer telefonu, faksu, e-mail oraz, jeżeli to możliwe, położenie geograficzne z podaniem współrzędnych Systemu Informacji Geograficznej (GIS) – w przypadku podmiotów prowadzących działalność nadzorowaną, o której mowa w art. 1 pkt 1 lit. i oraz lit. p ustawy;

3) numer siedziby stada w rozumieniu przepisów o systemie identyfikacji i rejestracji zwierząt, jeżeli został nadany – w przypadku prowadzenia działalności nadzorowanej, o której mowa w art. 1 pkt 1 lit. n ustawy;

4) źródła poboru wody wykorzystywanej przez podmioty prowadzące działalność nadzorowaną, o której mowa w art. 1 pkt 1 lit. i tiret pierwsze oraz lit. p ustawy, a także miejsca usuwania wody;

5) status zdrowotny gospodarstwa, z uwzględnieniem statusu strefy lub enklawy, na której terenie jest położone to gospodarstwo, lub status zdrowotny miejsc prowadzenia działalności nadzorowanej, o której mowa w art. 1 pkt 1 lit. i tiret pierwsze oraz lit. p ustawy;

6) typ systemu oczyszczania ścieków – w przypadku prowadzenia działalności nadzorowanej, o której mowa w art. 1 pkt 1 lit. i tiret drugie ustawy;

7) gatunki zwierząt akwakultury utrzymywane przez podmioty prowadzące działalność nadzorowaną, o której mowa w art. 1 pkt 1 lit. i tiret pierwsze oraz lit. p ustawy;

8) numer decyzji, o której mowa w art. 5 ust. 1 ustawy – w przypadku prowadzenia działalności nadzorowanej, o której mowa w art. 1 pkt 1 lit. i ustawy;

9) dotyczące:

a) nazwy przedsiębiorstwa albo zakładu, w którym jest prowadzona działalność nadzorowana,

b) produktów ubocznych pochodzenia zwierzęcego i produktów pochodnych będących przedmiotem prowadzonej działalności nadzorowanej oraz kategorie tych produktów, zgodnie z klasyfikacją produktów ubocznych pochodzenia zwierzęcego i produktów pochodnych określoną w art. 8–10 rozporządzenia nr 1069/2009

– w przypadku podmiotów prowadzących działalność nadzorowaną, o której mowa w art. 4 ust. 3 ustawy, oraz w przypadku działalności nadzorowanej prowadzonej przez przedsiębiorstwa i zakłady zatwierdzone lub warunkowo zatwierdzone na podstawie art. 24 ust. 1 lub art. 44 ust. 2 rozporządzenia nr 1069/2009.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3.[Rejestr] 1. Rejestr prowadzi się w postaci papierowej lub elektronicznej.

2. Rejestr obejmujący informacje dotyczące:

1) podmiotów prowadzących działalność nadzorowaną, o której mowa w art. 4 ust. 3 ustawy, oraz

2) przedsiębiorstw i zakładów zatwierdzonych lub warunkowo zatwierdzonych na podstawie art. 24 ust. 1 lub art. 44 ust. 2 rozporządzenia nr 1069/2009

– prowadzi się w postaci elektronicznej.

3. Do rejestru prowadzonego w postaci papierowej powiatowy lekarz weterynarii wprowadza informacje w sposób czytelny, a zmiany w rejestrze potwierdza swoim podpisem.

4. Rejestr w postaci elektronicznej prowadzi się w sposób zapewniający możliwość edycji, kopiowania oraz wydruku gromadzonych informacji.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 4.[Wzór rejestru] Wzór rejestru prowadzonego w postaci papierowej, stanowiący jednocześnie wzór rejestru prowadzonego w postaci elektronicznej w jego zwizualizowanej postaci, stanowi załącznik do rozporządzenia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 5.[Przekazywanie informacji] 1. Informacje zawarte w rejestrze oraz informacje o każdej zmianie stanu faktycznego lub prawnego ujawnionego w rejestrze powiatowy lekarz weterynarii przekazuje w formie dokumentu elektronicznego zapisanego w sposób umożliwiający dalszą edycję oraz kopiowanie przekazanych informacji:

1) do 15. dnia każdego miesiąca za miesiąc poprzedni:

a) w przypadku podmiotów prowadzących działalność nadzorowaną, o której mowa w art. 1 pkt 1 lit. a–c, f–h oraz lit. j–l ustawy,

b) w przypadku podmiotów prowadzących działalność nadzorowaną, o której mowa w art. 1 pkt 1 lit. i oraz lit. p ustawy, z wyłączeniem przypadku, o którym mowa w pkt 2 lit. b;

2) niezwłocznie:

a) w przypadku podmiotów prowadzących działalność nadzorowaną, o której mowa w art. 1 pkt 1 lit. d oraz lit. e ustawy,

b) w przypadku podmiotów prowadzących działalność nadzorowaną, o której mowa w art. 1 pkt 1 lit. i tiret pierwsze oraz lit. p ustawy – w zakresie informacji o statusach zdrowotnych, o których mowa w § 2 pkt 5,

c) w przypadku podmiotów prowadzących działalność nadzorowaną, o której mowa w art. 4 ust. 3 ustawy, oraz w przypadku działalności nadzorowanej prowadzonej przez przedsiębiorstwa i zakłady zatwierdzone lub warunkowo zatwierdzone na podstawie art. 24 ust. 1 lub art. 44 ust. 2 rozporządzenia nr 1069/2009.

2. Przepisu ust. 1 pkt 2 lit. c nie stosuje się do informacji o:

1) miejscu zamieszkania i adresie albo siedzibie i adresie podmiotów prowadzących działalność nadzorowaną, o której mowa w art. 4 ust. 3 ustawy;

2) decyzjach, o których mowa w art. 8 ust. 1a pkt 1 i 3 oraz ust. 1b pkt 1 lit. a i pkt 2 ustawy;

3) dacie wpisu i wykreślenia z rejestru podmiotów prowadzących działalność nadzorowaną, o której mowa w art. 4 ust. 3 ustawy, oraz przedsiębiorstw i zakładów zatwierdzonych lub warunkowo zatwierdzonych na podstawie art. 24 ust. 1 lub art. 44 ust. 2 rozporządzenia nr 1069/2009.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 6.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia, z wyjątkiem § 2 pkt 5, 7 i 8, które wchodzą w życie po upływie 12 miesięcy od dnia ogłoszenia.4)

Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi: K. Jurgiel


1) Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi kieruje działem administracji rządowej - rolnictwo, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 17 listopada 2015 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi (Dz. U. poz. 1906).

2) Niniejsze rozporządzenie:

- wdraża decyzję Komisji 2008/392/WE z dnia 30 kwietnia 2008 r. wdrażającą dyrektywę Rady 2006/88/WE w odniesieniu do informacyjnej strony internetowej udostępniającej drogą elektroniczną informacje na temat przedsiębiorstw produkcyjnych sektora akwakultury oraz zatwierdzonych zakładów przetwórczych (Dz. Urz. UE L 138 z 28.05.2008, str. 12),

- w zakresie swojej regulacji wdraża dyrektywę Rady 2006/88/WE z dnia 24 października 2006 r. w sprawie wymogów w zakresie zdrowia zwierząt akwakultury i produktów akwakultury oraz zapobiegania niektórym chorobom zwierząt wodnych i zwalczania tych chorób (Dz. Urz. UE L 328 z 24.11.2006, str. 14, Dz. Urz. UE L 140 z 01.06.2007, str. 59, Dz. Urz. UE L 50 z 23.02.2008, str. 71, Dz. Urz. UE L 117 z 01.05.2008, str. 27, Dz. Urz. UE L 297 z 26.10.2012, str. 26 oraz Dz. Urz. UE L 44 z 14.02.2014, str. 45).

3) Zmiany wymienionego rozporządzenia zostały ogłoszone w Dz. Urz. UE L 276 z 20.10.2010, str. 33, Dz. Urz. UE L 216 z 14.08.2012, str. 3 oraz Dz. Urz. UE L 354 z 28.12.2013, str. 86.

4) Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 24 stycznia 2012 r. w sprawie rejestru podmiotów prowadzących działalność nadzorowaną (Dz. U. poz. 128), które utraciło moc z dniem 24 stycznia 2016 r., na podstawie art. 18 ust. 2 ustawy z dnia 22 listopada 2013 r. o zmianie ustawy o ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2014 r. poz. 29).

Załącznik do rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi
z dnia 3 sierpnia 2016 r. (poz. 1314)

WZÓR – REJESTR PODMIOTÓW PROWADZĄCYCH DZIAŁALNOŚĆ NADZOROWANĄ

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00